Hutu nemiernieku helikopters, kravas kuģis Sarkanajā jūrā
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Jūras kravu pārvadājumu uzņēmumi ir spiesti izvairīties no Sarkanās jūras tur notikušo uzbrukumu dēļ, kuros tiek vainoti Jemenas hutiešu nemiernieki, un pārorientē kuģu braucienus apkārt Āfrikai. Tas nozīmē, ka pārvadājumi ar kuģiem no Āzijas uz Eiropu kļūst krietni ilgāki un, protams, dārgāki.

Jāatgādina, ka nemiernieku uzbrukumi kuģiem svarīgajā Sarkanās jūras tirdzniecības maršrutā sākās pagājušā gada novembra beigās un saistīti ar Izraēlas un "Hamās" militāro konfliktu, izdarot spiedienu pārtraukt Izraēlas aktivitātes. 

Hutieši kontrolē Jemenas galvaspilsētu Sanu un lielāko daļu Jemenas Sarkanās jūras piekrastes. 

"Delfi Bizness" uzrunāja ekonomistus un Latvijas tirdzniecības uzņēmumus, lai noskaidrotu, vai šo pasaules notikumu sekas būs jūtamas arī Latvijā, ņemot vērā preču apjomu, ko saņemam no Āzijas. Turklāt pārvadājumiem pa jūru ir sava loma arī naftas un gāzes tirgū. 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!