Pirmdien lidosta jauno zīmolu prezentēja plašākai sabiedrībai.
Turpmāk lidosta būs atpazīstama ar zīmola nosaukumu "RIX Rīgas lidosta" jeb "RIX Riga Airport" angļu valodā. Nosaukumā saglabāts lidostas kods RIX, savukārt pilnais nosaukums ir vienkāršots un padarīts tuvāks ikdienas lietojumam, skaidro lidostas pārstāvji. Savukārt zīmola sauklis "Tuvāk, nekā gaidīji" ietver ideju par ērtu savienojumu un vieglu sasniedzamību gan lidostas robežās, gan visas pasaules kontekstā.
Zīmola zaļās, zilās un bēšās krāsas simbolizē dabu, bet grafiskie elementi ir latviešu etnogrāfisko rakstu zīmju un arhitektūras iedvesmoti.
Rīgas lidostas jauno zīmola stratēģiju un vizuālo identitāti veidoja atklātā konkursā izvēlētā dizaina studija "Asketic" sadarbībā ar reklāmas aģentūru "WKND", iesaistot procesā arī lidostas darbiniekus un sadarbības partnerus. Zīmola stratēģijas izstrāde izmaksāja 27 200 eiro, pamata zīmola ("RIX Rīgas lidosta") un apakšzīmolu ("RIX Airport City", "RIX Ground Handling" un "RIX Academy") vizuālās identitātes pamatelementu izstrāde – 25 650 eiro. Savukārt zīmola vizuālās identitātes izstrādes izmaksu summa bija 39 757 eiro, un tajā iekļauta grafiskā standarta, apģērba un transporta vizuālo konceptu, mājas lapas dizaina, informatīvo zīmju, video, digitālo reklāmas baneru, ieviešanas plāna, komunikācijas vadlīniju un citu materiālu izstrāde. Tādējādi jaunā zīmola izstrāde kopumā izmaksājusi 92 607 eiro (bez PVN).
Lidostas pārstāvji norāda, ka jaunais zīmols radīts, lai īstenotu lidostas stratēģiskos plānus, kas saistīti ar jaunā termināļa būvniecību un lidostas pilsētas "RIX Airport City" izveidi.
Zīmola ieviešana sākas pašlaik un notiks pakāpeniski līdz 2028. gadam, lai šim mērķim paredzētos līdzekļus izmantotu racionāli un taupīgi. Šogad jauno vizuālo identitāti plānots ieviest vairāk kā pusē materiālu – digitālajā vidē, lietvedības materiālos, suvenīros, izkārtnēs, termināļa informācijas materiālos, apģērbos, transportā un citviet.
Lidostā "Rīga" pagājušajā gadā apkalpoti kopumā 6,63 miljoni pasažieri, kas ir par 23% vairāk nekā 2022.gadā, taču par 15% mazāk nekā 2019.gadā pirms Covid-19 pandēmijas.
Par lidostas nākotnes attīstības plāniem lasiet "Delfi Bizness" rakstā drīzumā!