Foto: Publicitātes foto

Ēdināšanas uzņēmums "Lido" ir ieviesis būtiskus jauninājumus klientu apkalpošanā – turpmāk savākt traukus palīdzēs roboti ar integrētām mākslīgā intelekta tehnoloģijām. Ar jauno tehnoloģiju palīdzību plānots atvieglot darbinieku ikdienu, paaugstināt veiktspēju, kā arī uzlabot klientu apkalpošanas rādītājus.

Roboti ir vidēja izmēra ierīces ar iebūvētiem plauktiem paplātēm. Pateicoties autonomajai pārvietošanās funkcijai, navigācijas iestatījumiem un inteliģentajai spējai izvairīties no šķēršļiem, roboti pārvietojas pa zāli, aicinot novietot uz plauktiem paplātes ar netīrajiem traukiem.

Iestatījumi ļauj atpazīt dažādas situācijas un darbības un likt robotam reaģēt ar atbilstošu balss vadību, nodrošinot interaktīvu komunikāciju ar klientiem. Iespējams, nākotnē veicamo darbību daudzums tiks paplašināts, jo ierīču funkcionalitāte ietver arī ēdiena piegādi, sveicināšanu, balss mijiedarbību un vairāku robotu sadarbību.

"Šie roboti ir lielisks rīks, kā padarīt klientu pieredzi restorāna apmeklējuma laikā patīkamāku, vienlaicīgi mazinot personāla fizisko slodzi, jo paplāšu nēsāšana ar traukiem prasa ievērojamu piepūli. Tagad tās var novietot uz robotiem, kas paātrinās apkalpošanu un atvieglos darbinieku ikdienu," stāsta AS "Lido" valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa, piebilstot, ka robotizēti palīgi padarīs restorānus mūsdienīgākus un interesantākus apmeklētājiem.

Šādas tehnoloģijas ieviešana prasījusi turpat gadu.

"Lido" restorānos šobrīd strādā četri roboti – divi no tiem restorānā t/c "Akropole Alfa" un divi restorānā t/c "Spice". Ar laiku šādu vai līdzīgu tehnoloģiju ienākšana paredzēta visā "Lido" restorānu tīklā. Robotus nodrošinājuši divi uzņēmumi, no kuriem viens ir ārvalstu, otrs – Latvijas uzņēmums.

Uzņēmuma ēdināšanas vietās darbojas divu veidu roboti, un to cenas ir robežās no 10 līdz 15 tūkstošiem eiro atkarībā no modeļa un funkcionalitātes. Ar vienu uzlādi tie var strādāt visu dienu un spēj uzņemt līdz 40 kg.

"Robotu ieviešanai "Lido" restorānos primārais mērķis ir darbinieku darba apstākļu uzlabošana, nav plānots aizstāt cilvēku darbu. Tiek domāts arī par robotizāciju dažādos citos uzņēmuma procesos, lai padarītu tos efektīvākus," "Delfi Bizness" norādīja Auziņa.

Robottehnoloģiju tālākā attīstība varētu tikt saistīta gan ar klientu apkalpošanas servisa uzlabošanu, gan procesu efektivizāciju, t.sk. "Lido" attīsta un strādā pie īpašas inovācijas tirgū – pašapkalpošanās kases, kas ēdienu atpazīšanai izmanto datorredzes risinājumu.

Uzņēmuma grupā ietilpst 12 restorāni un 4 veikali Latvijā (Rīgā un Ādažos), 4 restorāni Igaunijā (Tallinā), gaļas un kulinārijas ražotne, alus darītava un konditoreja Rīgā, kopumā uzņēmumā strādā vairāk nekā 1000 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!