Foto: DELFI.ee/Andres Putting

Igaunijas valstij piederošās nacionālās lidsabiedrības "Nordic Aviation Group", kas strādā ar zīmoliem "Nordica" un "XFly", privatizācija varētu aizkavēties, jo tiesā iesniegta prasība pret uzņēmumu.

Igaunijas aviokompānija "Marabu" vērsusies tiesā ar 9,5 miljonu eiro vērtu prasību, un tādēļ ar tiesas rīkojumu "Nordica" akciju pārdošanai noteikts pagaidu aizliegums .

"Marabu" paziņoja, ka, būdams jauns uzņēmums, pērn noslēdza līgumu ar "Nordica" un tās meitaskompāniju "Xfly". Līguma paredz, ka "Nordica" nodrošinās "Marabu" aviācijas pakalpojumus, kā arī veiks regulāros reisus ar trim lidmašīnām "Airbus", nodrošinās to apkalpi, uzturēšanu un apdrošināšanu.

"Diemžēl lielā mērā "Nordica" nav veikusi šos reisus vai tos atlikusi, un tādēļ mūsu klientam nodarīti būtiski zaudējumi," paziņoja "Marabu" advokāts Markuss Nīns no juristu biroja "Sorainen". Viņš piebilda, ka "Nordica" rīcības dēļ "Marabu" nodarīti nepilni 9,5 miljonu eiro zaudējumi.

"Marabu" centās atrast pirmstiesas risinājumu zaudējumu kompensēšanai, un valsts kā lidsabiedrības īpašnieks ir informēts par situāciju.

Nīns klāstīja, ka sarunas ar "Nordica" nav bijušas vienkāršas, tomēr advokāts pauda cerību, ka puses varētu vienoties par risinājumu.

"Marabu" prasību pret "Nordica" Harju apriņķa tiesā iesniedza nolūkā panākt aktīvu saglabāšanu. Nīns paskaidroja, runa ir par lidmašīnām, kuras valsts privatizācijas ceļā nevarēs pārdot, kamēr nebūs atrisināta tiesvedība.

Kā viņš paskaidroja, ierasti tādu lietu virzība tiesā turpinās divus līdz četrus gadus.

Klimata ministrija, kas pārvalda valstij piederošās "Nordica" akcijas, paziņoja, ka pašlaik situāciju nekomentēs.

Jau vēstīts, ka Igaunijas Satiksmes departaments aviopārvadātāja licenci "Marabu" izsniedza pagājušā gada aprīlī. Aviokompānija veic reisus no Hamburgas un Minhenes uz Dienvideiropas kūrortiem un Ēģipti.

29.februārī Igaunijas valdība pilnvaroja klimata ministru Kristenu Mihalu privatizēt valstij piederošo lidsabiedrību "Nordic Aviation Group".

Valstij pieder visas 400 000 "Nordica" akciju, un katras akcijas nominālvērtība ir desmit eiro. Akciju cena tiks noteikta konkurējošu piedāvājumu kārtībā.

Igaunijas valsts nolēma pārdot "Nordic Aviation Group", jo kompānija sniedz apakšuzņēmuma pakalpojumus un nav iemesla uzskatīt, ka tās sāks piedāvāt lidojumus no Tallinas, kas nozīmē, ka grupai nav stratēģiska mērķa Igaunijas valsts interesēs, informēja valdībā.

"Nordic Aviation Group" tika izveidota 2015.gadā pēc tam, kad iepriekšējās Igaunijas nacionālās lidsabiedrības "Estonian Air" darbība tika izbeigta saistībā ar Eiropas Komisijas atzinumu, ka Igaunijas valsts sniegtā palīdzība kompānijai nav bijusi likumīga.

Toreiz "Nordica" galvenie izvirzītie mērķi bija nodrošināt lidojumu savienojumus no Tallinas, radīt konkurenci aviācijas tirgū un darboties komerciāli ilgtspējīgā veidā.

Tomēr 2019.gadā grupa pārtrauca lidojumus no Tallinas, jo Igaunijas galvaspilsētas lidostā sāka darboties vairākas starptautiskās aviokompānijas, kas vairs neļāva rentabli konkurēt.

Pērn kļuva zināms, ka īsā laikā uzņēmums cietis lielus zaudējumus. Īpašajā revīzijā, ko veica starptautiskā kompānija "EY", secināts, ka "Nordica" finansiālo grūtību galvenais iemesls ir sliktā pārvaldība.

Decembrī tika paziņots, ka Igaunijas Klimata ministrija ir uzrunājusi septiņus iespējamos pircējus, kas varētu interesēties par "Nordica" iegādi. Mihals iepriekš pieļāva, ka privatizācijas procesu varētu sākt jau martā.

"Nordic Aviation Group" strādā ar zīmoliem "Nordica" un "Xfly". Tai ir divi meitasuzņēmumi "Regional Jet" un "Nordic Aviation Advisory".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!