avārija, autoevakuators, OCTA
Foto: Shutterstock

No 1. augusta tiks pārtraukta obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polišu cenu noteikšanā izmantotā bonus-malus sistēma. Tas radījis satraukumu daļā autoīpašnieku, kuri bažījas par iespējamu šī apdrošināšanas veida polišu cenu kāpumu.

Kas mainīsies un kā turpmāk apdrošinātāji vērtēs autoīpašniekus, lai noteiktu OCTA polises cenu, skaidro "Delfi Bizness".

Kas mainīsies?

Līdz šim bonus-malus sistēma nodrošināja apdrošināšanas vēstures datu – izraisīto ceļu satiksmes negadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu, uzskaiti par pēdējiem 11 gadiem, aprēķinot konkrēto klasi. Bonus-malus klašu pārrēķins tika veikts vienu reizi gadā un transportlīdzekļu īpašnieki vai turētāji tika grupēti 17 klasēs, atgādina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) vadītājs Jānis Abāšins.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Nosaki "Delfi" auditorijas mīlētākos autorus "Delfi autoru balsojumā 2024"!Iepazīsties ar visiem autoriem un viņu saturu ŠEIT