Jūlija beigās pieredzētā vētra vairākiem apdrošināto īpašumu saimniekiem nesa dārgu mācību. Proti, plūdu definīcija apdrošināšanas kompānijām var atšķirties no tā, ko ar šo vārdu saprot liela daļa sabiedrības un kas ir noteikts likumā. Tamdēļ dažiem atlīdzība tika atteikta. To, vai un cik aktīvi izpostīto īpašumu saimnieki iebildīs nelabvēlīgajam apdrošinātāju lēmumam varēs saprast tikai pēc kāda laika. "Delfi Bizness" skaidro, kur iedzīvotāji var sūdzēties par apdrošinātāju lēmumiem, kuriem nepiekrīt, un cik bieži viņi to arī dara.
Kurš uzrauga?
Apdrošināšanas sektoru Latvijā uzrauga Latvijas Banka. Tā vērtē apdrošinātāju darbības atbilstību likumdošanas prasībām, tomēr tai nav tiesību iejaukties uzņēmuma un klienta savstarpējās civiltiesiskajās attiecībās, kas izriet no noslēgtā apdrošināšanas līguma. Tāpat Latvijas Banka neveic ekspertīzes un nesniedz atzinumus par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem.
Latvijas Bankā var sūdzēties, ja klientiem radušās šaubas par to, vai apdrošinātāja darbības atbilst likumiem un noteikumiem, kā arī, ja tiek apšaubīta apdrošinātāja rīcība atlīdzības regulēšanas pārvaldības procesā.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv