Saistībā ar jūlija beigu vētru un lietavām apdrošinātāji līdz šim ir saņēmuši 8366 atlīdzību pieteikumus par kopējo summu 17,2 miljoni eiro – tā ir pieteikto un rezervēto atlīdzību summa. No tās klientiem atlīdzībās jau izmaksāti 4,2 miljoni eiro, noregulējot 2864 apdrošināšanas gadījumus, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati par situāciju 14. augustā.
Asociācija sagaida, ka jūlija vētras gadījumu skaits un summa noteikti palielināsies, jo pieteikumi turpina ienākt, kā arī katrs gadījums tiek izskatīts atsevišķi. LAA arī uzsver, ka atlīdzību aprēķināšana un izmaksāšana nenotiek pāris dienās – jāsagaida plūdu atkāpšanās, jānovērtē bojājumi, jāaprēķina zaudējumi un jāsastāda atjaunošanas tāmes.
Pašreizējie dati liecina, ka pēdējās nedēļas laikā saņemto pieteikumu skaits palielinājās par aptuveni tūkstoti un pieteikto atlīdzību summa – par 4,2 miljoniem eiro.
LAA skaidro, ka līgumā apdrošinātājs ar klientu vienojas par konkrētiem riskiem, par kuriem apdrošinātājs uzņemas saistības kompensēt zaudējumus. Klientam ir brīva izvēle iegādāties vēlamo segumu – minimālo risku piedāvājumu vai arī plašāku risku paketi. Turklāt plašākā risku pakete risku ir citāda katram apdrošinātājam. Tāpēc, meklējot izdevīgāko piedāvājumu, LAA aicina arī jautāt apdrošinātājiem, par ko tiks maksāta atlīdzība un kas nav iekļauts paketē.
Par dažādām plūdu definīcijām pēc jūlija beigu vētras var lasīt: Vilšanās "nepareizo" plūdu dēļ. Vismaz divi apdrošinātāji tomēr sola mainīt sākotnējo nostāju