Foto: Midjourney/DELFI

Finansēšanas pakalpojumu uzņēmums "Eleving Group" tuvākajā laikā plāno kļūt par publiski tirgotu uzņēmumu, piedāvājot akcijas investoriem gan Rīgas, gan Frankfurtes biržās, informē uzņēmuma pārstāvis Artūrs Čakars.

Akcijas būs pieejamas privātajiem investoriem Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Vācijā publiskā piedāvājuma ceļā un privātā piedāvājuma veidā kvalificētiem institucionālajiem investoriem Eiropā.

"Eleving Group" informē, ka "LHV Pank" ir galvenais IPO organizētājs, savukārt "Signet Bank", "Auerbach Grayson & CO" un "M.M. Warburg & CO" iecelti par emisijas līdzorganizētājiem. Tikmēr "Aalto Capital" nodrošinās "Eleving Group" un tās akcionāru finanšu konsultēšanu.

""Eleving Group" sevi ir apliecinājis kā veiksmīgu uzņēmumu un uzticamu partneri kapitāla tirgos vairāk nekā desmit gadu laikā, emitējot obligācijas aptuveni 400 miljonu eiro apmērā, kā arī 12 gadu laikā, apkalpojot vairāk nekā 1,3 miljonus klientu visā pasaulē. Šajā periodā esam kļuvuši par vienu no vadošajiem un konkurētspējīgākajiem finanšu tehnoloģiju pakalpojumu eksportētājiem no Baltijas. Ir pienācis laiks ļaut plašākai sabiedrībai kļūt par daļu no globāli orientēta un augoša uzņēmuma, un gūt no tā labumu. Esam pārliecināti, ka ar šo IPO veicināsim Baltijas kapitāla tirgus attīstību un dinamiku, kā arī ieliksim vēl stiprākus pamatus turpmākai biznesa izaugsmei," saka "Eleving Group" izpilddirektors Modests Sudņus.

Saskaņā ar grupas vadības teikto IPO neto ieņēmumi tiks izmantoti, lai paplašinātu uzņēmējdarbību. Īstermiņā daļu no neto ieņēmumiem varētu novirzīt esošo parādu dzēšanai, lai samazinātu grupas finansēšanas izmaksas, kā arī citiem vispārējiem korporatīviem mērķiem.

Pēc IPO uzņēmums plāno akcionāriem izmaksāt dividendes reizi pusgadā. Lai akcionāriem tās tiktu izmaksātas ar mērķa izmaksas koeficientu 50% apmērā no peļņas, pašu kapitāla īpatsvaram (pēc dividendēm) jāpārsniedz 20%.

Uzņēmums plāno tuvākajās nedēļās paziņot precīzu IPO laiku, struktūru un piedāvājuma detaļas.

"Eleving Group" ir dibināta 2012. gadā Latvijā un šobrīd strādā 16 valstīs un trīs kontinentos, piedāvājot transportlīdzekļu un patēriņa finansēšanas pakalpojumus. Transportlīdzekļu finansēšanas segments iekļauj nodrošinātos aizdevumus un mobilitātes pakalpojumus un veido 2/3 no portfeļa. Tā vadošais zīmols ir "Mogo". Savukārt 1/3 no portfeļa veido nenodrošinātie patēriņa finansēšanas pakalpojumi ar "Kredo" un "Tigo" kā vadošajiem zīmoliem. Pašlaik 55% grupas portfeļa ir izvietoti Eiropā, 32% – Āfrikā un 13% – pārējā pasaulē.

Uzņēmumā ziņo, ka vēsturisko klientu bāze pārsniedz 1,3 miljonus patērētāju visā pasaulē, savukārt kopējā izsniegto aizdevumu summa pārsniedz 1,8 miljardus eiro.

"Eleving Group" 2024. gada sešu mēnešu periodu noslēdza ar visu laiku augstāko pirmā pusgada rentabilitāti, uzrādot 15,4 miljonu eiro neto peļņu (+26% pret pirmo pusgadu pērn) un palielinot ieņēmumus līdz 102 miljoniem eiro (+21% pret pirmo pusgadu pērn).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!