Foto: Publicitātes foto

Trešdien, 16. oktobrī, "Nasdaq Rīga" Baltijas oficiālajā sarakstā un Frankfurtes biržas regulētajā tirgū tiek uzsākta Latvijā dibinātās finanšu tehnoloģiju uzņēmumu grupas "Eleving Group" akciju tirdzniecība.

"Eleving Group" 8. oktobrī noslēdza Latvijā vēsturiski lielāko sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kādu jebkad rīkojis privāta kapitāla uzņēmums. IPO ietvaros "Eleving Group" piesaistīja 29 miljonus eiro un 4515 jaunus akcionārus. Iegūtie līdzekļi tiks izmantoti biznesa attīstībai.

"Eleving Group" novēroja augstu pieprasījumu gan privāto, gan institucionālo investoru vidū, iinformē uzņēmumā. Institucionālie investori, tostarp fondi un privātā kapitāla pārvaldnieki no Baltijas un Rietumeiropas, veidoja 72% no kopējā emitēto akciju skaita, tikmēr 28% veidoja mazie privātie investori primāri no Baltijas valstīm. Mērot pēc privāto investoru pieprasījuma apjoma Baltijas valstīs, aktīvākie bija investori no Igaunijas ar 52%, kam sekoja Latvijas un Lietuvas investori ar attiecīgi 36% un 12% no kopējā segmenta pieprasījuma apjoma. Vidējais privāto investoru vienas investīcijas apjoms bija 1994 eiro jeb 1078 akcijas.

Noslēdzoties IPO, "Eleving Group" noteica vienas akcijas cenu 1,70 eiro apmērā, un šobrīd brīvā tirdzniecībā ir pieejami 18,4% no uzņēmuma akcijām. "Eleving Group" akcijas Rīgas biržā tiek tirgotas ar kodu "ELEVR", bet Frankfurtes biržā ar kodu "OT8", savukārt ISIN kods ir LU2818110020.

Saskaņā ar apstiprināto dividenžu politiku uzņēmuma mērķis tā akcionāriem ir izmaksāt dividendes divas reizes gadā 50% apmērā no peļņas, kas pirmajā darbības gadā pēc IPO nodrošinātu gada dividenžu ienesīgumu aptuveni 10% apmērā.

Tikmēr piesaistītos līdzekļus nākamajos trīs gados plānots izmantot, lai teju dubultotu uzņēmuma biznesu, apgūtu jaunus tirgus un nostiprinātu pozīcijas esošajos, ieviestu jaunas koncepcijas produktus, kā arī īstermiņā optimizētu grupas kapitāla piesaistes izmaksu struktūru.

"Eleving Group" ir dibināts 2012. gadā Latvijā un šobrīd strādā 16 valstīs, piedāvājot transportlīdzekļu un patēriņa finansēšanas pakalpojumus. Tā vadošais zīmols ir "Mogo".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!