iepikrties internetā dators kredītkarte iepirkšanās sieviete
Foto: Shutterstock

Aktīvajā iepirkšanās periodā pircējiem nereti gadās uzķerties uz krāpnieku veidotiem interneta veikaliem. Tādēļ Finanšu nozares asociācija (FNA) sagatavojusi informāciju par iespēju saņemt naudas atmaksu gadījumos, ja prece vai pakalpojums iegādāts interneta veikalā ar maksājuma karti, bet tas nav saņemts.

Ja pircējs iegādājies preci vai pakalpojumu interneta veikalā ar maksājuma karti, bet tas nav saņemts, patērētāja pienākums ir sazināties ar pakalpojuma sniedzēju ar lūgumu atgriezt iztērēto naudu, savukārt uzņēmuma pienākums ir reaģēt uz šo iesniegumu.

Ja preces vai pakalpojuma sniedzējs sola atgriezt līdzekļus, bet tos neatgriež, ignorē patērētāja sūdzību vai ir maksātnespējīgs – jums kā patērētājam jāvēršas bankā ar pretenziju. Svarīgi ir saglabāt visu saraksti ar preces vai pakalpojuma sniedzēju, kā arī maksājuma apliecinošus dokumentus.

  • Melnās piektdienas nedēļas nogale tirgotājiem parasti ir viens no aktīvākajiem posmiem gadā, bet pircējiem tas ir brīdis, kad, iespējams, izdotos iegādāties sen kāroto lietu lētāk. Arī šajā gadā starptautiskie eksperti prognozē, ka pircēju skaits daudzviet sasniegs rekordus, taču visdrīzāk pirkumi būs veikti apdomigāk nekā citus gadus, jo pircēji ir piesardzīgāki. Lasi vairāk Maldinoši "pievilcīgie" piedāvājumi. Kā neiekrist Melnās piektdienas lamatās

Gadījumos, kad preces iegādātas ar "Visa" vai "MasterCard" maksājumu karti, patērētājiem ir iespēja pieprasīt naudas atmaksu līdz pat 120 dienām jeb četriem mēnešiem no maksājuma veikšanas brīža.

Turklāt, dažu kredītkaršu īpašniekiem var būt pieejama arī pirkuma apdrošināšana, kas nodrošina papildu aizsardzību pret neparedzētiem gadījumiem, ja attiecīga veida segums ticis apdrošināts. Lai labāk izprastu savas tiesības un pieejamos aizsardzības mehānismus, FNA iesaka rūpīgi iepazīties ar savas maksājumu kartes lietošanas noteikumiem.

Ja rodas šaubas par darījumu, FNA aicina nekavējoties sazināties ar savu banku, lai noskaidrotu par iespējamām darbībām situācijas risināšanai. Jāņem vērā, ka katrs gadījums tiek vērtēts individuāli, un naudas atmaksa ne vienmēr var tikt piemērota. Gadījumos, ja pretenzija iesniegta nepamatoti, banka par šo darbību var pieprasīt komisijas maksu.

Vienlaikus FNA uzsver, ka pretenzijas iesniegšana bankai par naudas atgriešanu saistībā ar nesaņemtu preci vai pakalpojumu interneta veikalā ir iespējama tikai gadījumos, kad maksājums veikts ar maksājumu karti. Citu maksājumu veidu gadījumā patērētājam jāvēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!