
Lai gan kontu neatvēršana, sadarbības izbeigšana un darījumu ilgstoša neizpilde vairs nav sistēmiska Latvijas finanšu nozares problēma, konstatēti atsevišķi gadījumi, kad komercbanku esošajiem vai potenciālajiem klientiem neizdodas vienoties par sadarbību, vai arī tā ir apgrūtināta, norāda Latvijas Bankas (LB) pārstāvji.
Šajās situācijās LB piedāvā izmantot tās vadītu mediācijas procesu. Centrālā banka izvērtēs abu pušu nostāju un argumentus un piedāvās normatīvo aktu prasībām un labajai praksei atbilstošu situācijas risinājumu.
"Ļoti novērtējam katru gadījumu, kad klienti vēršas pie Latvijas Bankas un izmanto mediācijas iespēju," saka LB prezidenta vietniece Santa Purgaile.
"Tas mums ļauj iesaistīties un palīdz izprast tos jautājumus, par kuriem banku un klientu pusē ir domstarpības. Pieredze rāda, ka vairākumā gadījumu ir iespējams rast risinājumu. Tas ir nozīmīgi konkrētajā gadījumā, taču vēl svarīgāk – plašākā mērogā, jo LB sniedz norādījumus un skaidrojumus pārējām komercbankām. Vienlaikus tas ir pamats vērtēt regulējuma piemērošanu praksē un nepilnību gadījumā to koriģēt vai konstatēt cita veida risināmos jautājumus," norāda centrālās bankas pārstāve.