Šādu lēmumu FKTK pieņēmusi, lai nodrošinātu "Balvas" klientu aizsardzību, taču apdrošināšanas sabiedrībai ir jāturpina pildīt visus iepriekš noslēgtos līgumus ar klientiem, informē FKTK Komunikācijas daļas vadītāja Laima Auza.
"Balvas" darbību, pamatojoties uz nepietiekamu informāciju par apdrošinātāja darbību Lielbritānijā, FKTK apturēja jau šī gada 16. aprīlī. "Balvai" tika pieprasīts nodrošināt FKTK ar informāciju un novērst atklātos likuma pārkāpumus.
Tomēr pēc tam FKTK secinājusi, ka apdrošināšanas sabiedrība nespēj izpildīt regulējošās prasības, tas ir, biznesa apjomiem atbilstošu kapitāla līmeni un tehniskās rezerves. Tāpat nav nodrošināta arī nepieciešamo uzlabojumu ieviešana.
"Šobrīd "Balva" jāturpina pildīt saistības pret saviem klientiem - līdz ar to visas izsniegtās apdrošināšanas polises turpina darbību. Tas attiecas uz visiem "Balva" piedāvātajiem apdrošināšanas pakalpojumiem," norāda Auza.
Saskaņā ar likumu, "Balva" var turpināt visu apdrošināšanas saistību izpildi, vienoties ar kādu citu apdrošinātāju par visu apdrošināšanas līgumu vai to daļas nodošanu citam apdrošinātājam vai arī pārtraukt visu apdrošināšanas līgumu, izņemot sauszemes transportlīdzekļu civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumu, pārtraukšanu pirms termiņa, veicot daļēju apdrošināšanas prēmiju atmaksu.
1992. gadā dibinātā "Balva" privātpersonām piedāvāja KASKO un OCTA apdrošināšanu, kā arī veselības, dzīvības, nelaimes gadījumu, ceļojumu, nekustamā īpašuma un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Uzņēmumiem "Balva" piedāvāja arī kredītu, kravu un galvojumu apdrošināšanu, kā arī tos pašus apdrošināšanas pakalpojumus, ko fiziskām personām, liecina apdrošinātāja mājaslapā atrodamā informācija.
Šī gada 1. ceturksnī "Balvas" apmaksātais pamatkapitāls bijis 10, 794 miljoni latu, bet aktīvu kopapjoms nedaudz pārsniedza 45 miljonus latu. Uzņēmuma zaudējumi gada pirmajos trīs mēnešos sasnieguši 2,186 miljonus latu, liecina uzņēmuma publiskais pārskats par darbību 1. ceturksnī.