Ēriks Stendzenieks
Foto: F64

Eiro ieviešanas informatīvās kampaņas radošā ideja balstās uz dabas likumu - viss aug un attīstās, trešdien preses konferencē informēja aģentūras "Mooz!" radošais direktors Ēriks Stendzenieks.

Kā no zīles izaug ozols, kā no kūniņas izkūņojas taurenis, tā arī lats ir izaudzis, attīstījies un kļūs par eiro, teica Stendzenieks. Viņš uzsvēra, ka līdz ar eiro ieviešanu Latvijas iedzīvotāji nezaudē ne Latvijas ozolu, ne Daugavas lokus.

Viņš atzina, ka nevar nosaukt konkrētu personu, kam radās ideja izmantot kampaņā dabas likumu. Viņš skaidroja, ka savulaik domājis filmēt procesu, kurā tiek radītas kampaņu idejas. Tas esot dinamisks process - kāds pastāsta kādu joku, anekdoti, cits - gadījumu no dzīves. Tas esot "absolūts komandas darbs". Tādēļ viņš nevarot uzņemties autora nopelnus kampaņas radošajai idejai "Dabas likums 1".

Stendzenieks skaidroja, ka kampaņas uzdevums - panākt, lai eiro Latvijā atbalsta 60% iedzīvotāju, - nav pašmērķis, bet gan blakus efekts, kas tiks iegūts, ja iedzīvotāji vienkārši un saprotami tiks informēti par visiem jautājumiem, kas viņus satrauc līdz ar valūtas maiņu.

Viņš atzina, ka iepriekš sociālajos tīklos ir ne visai pozitīvi izteicies par eiro ieviešanu. Iespējams, tas noticis tādēļ, ka līdz šim nav sniegtas pietiekami skaidras atbildes uz jautājumiem, kuri satrauc cilvēkus.

Stendzenieks atzīst, ka eiro ieviešana nav risinājums visām problēmām Latvijā un no nākamā gada neiestāsies pilnīga labklājība, taču eiro ieviešana esot solis uz to.

Kampaņas īstenotāji plāno rīkot daudz dažādu pasākumu, sākot no klipiem televīzijā un radio, beidzot ar pasākumiem ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos, nešķirojot cilvēkus ne pēc dzīves līmeņa, ne tautības, ne kādiem citiem kritērijiem. Uzrunāti tikšot visi.

Lai sasniegtu auditoriju, kas nelieto medijus, notiekot pārrunas ar kādu no lielajiem pārtikas ražotājiem par iespēju uz šī uzņēmuma pārtikas produktiem izvietot iedzīvotājiem svarīgu informāciju saistībā ar eiro ieviešanu.

Gan konkursa rīkotāji, gan kampaņas veidotāji noraidīja publiskajā telpā izskanējušās bažas, ka iepirkums varētu būt negodīgs. Jebkurš iepirkuma pretendents varot iegūt pilnu informāciju par vērtēšanas kritērijiem, konkurentu saņemto vērtējumu un pamatojumu šim vērtējumam. Pagaidām šādu vēlmi nav paudis neviens no konkursa dalībniekiem.

Šodien preses konferencē tika atskaņots arī "Sabiedrības par atklātību - Delna" padomes priekšsēdētājas Ineses Voikas audio vēstījums par konkursa norisi. Viņa uzsvēra, ka iepirkums bijis caurskatāms un tā rīkošanas procesā ņemti vērā visi svarīgākie "Delnas" ieteikumi. Turklāt šajā procesā esot iesaistīta nozares asociācija. Viņa uzskata, ka nozares iesaistīšana ir ļoti svarīga, jo atbildība par godīgu iepirkumu jāuzņemas ne tikai valsts ierēdņiem, bet arī iepirkumu dalībniekiem, uzņēmējiem, kuri meklē iespējas negodīgā ceļā uzvarēt konkursos.

Voika uzsvēra, ka jau no pirmās dienas, kopš viņa novērojusi šo iepirkuma procesu, viņa esot mudinājusi ziņot par jebkurām aizdomām, ja notiktu kas negodīgs, vai par jebkuru neskaidrību iepirkuma nosacījumos. Līdz šim sūdzības par to neesot saņemtas.

Kā norādīja "Komunikācijas aģentūras" vadītāja Signe Reinholde-Āboliņa, šis bijis vissmagākais konkurss, kādā viņas uzņēmumam bijis jāpiedalās. Izvērtēšana bijusi ļoti stingra un prasības ļoti augstas. Papildus tam, ka tika prasīts izpildīt konkrētus uzdevumus, pierādot gatavību rīkoties dažādās situācijās, pārrunas tikušas filmētas. Līdz ar to jebkuram esot iespēja, apstrīdot iepirkuma rezultātus, iegūt maksimāli daudz informācijas par iepirkuma vērtēšanu un norisi.

Jau ziņots, ka "Mooz!" un "Komunikācijas aģentūra" īstenos eiro ieviešanas informatīvo kampaņu "Dabas likums 1", kura tiks īstenota par 284 843 latiem.

Latvija eirozonai pievienosies nākamā gada janvārī. Informatīvu kampaņu plānots īstenot, lai iedzīvotājiem skaidrotu latu nomaiņas pret eiro norisi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!