Valdošajā koalīcijā esošā Reformu partija (RP) turpina uzturēt priekšlikumu jau no 2014. gada ieviest ostu nodokli vai nodevu, kas, saskaņā ar RP aprēķiniem, ik gadu budžetā ienestu miljoniem latu.
RP piedāvā divus "ostu" nodokļa ieviešanas variantus. Viens no tiem paredz, ka ostām valsts budžetā būtu jāiemaksā 10% līdz 30% no ostu maksās iekasētājiem līdzekļiem.
Savukārt otrs variants paredz, ka ostas maksātu nevis nodokli, bet gan dividendēm līdzīgu maksājumu - noteiktu procentu no ieņēmumu pārsnieguma pār izdevumiem.
RP, kas jau ilgāku laiku iestājas par pastāvošās ostu pārvaldības reformu, atgādina, ka Tallinas osta pērn dividendēs valstij nomaksājusi 33,8 miljonus eiro ( gandrīz 23,8 miljonus latu), turklāt Latvijas lielo ostu - Rīgas un Ventspils brīvostu, kā arī Liepājas speciālajā ekonomiskajā zonā esošās ostas lietošanā ir nodota publiskā infrastruktūra, par kuras izmantošanu ostas saņem samaksu no saviem klientiem.
"Delfi" jau ziņoja, ka pret RP ierosinājumu iebilst Latvijas Ostu asociācija un Latvijas Tranzītbiznesa asociācija, kuru izpilddirektori otrdien paziņoja, ka "ostu nodokļa" ieviešana graus Latvijas ostu konkurētspēju un apdraudēs iespējas īstenot ES līdzfinansētus ostu infrastruktūras attīstības projektus. Iebildumi pret RP rosināto nodokli ir arī satiksmes ministram Anrijam Matīsam.