Banku klienti pērn visbiežāk sūdzējušies par "Swedbank" darbu, savukārt apdrošinātāju vidū visbiežāk neapmierinātību izraisījusi "Balva", liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) mājaslapā publicētā informācija.
Par "Swedbank" darbību komisijā vērsušies 47 bankas klienti, 25 sūdzības bijušas par "Citadele" banku,17 - par "DNB banku" un "SEB banku", 16 - "Norvik" banku, bet 10 - par "Nordea Bank" Latvijas filiāli. Kopumā par kredītiestādēm FKTK saņēmusi 172 sūdzības.
Komisija gan uzsver, ka, analizējot sūdzību skaits, jāņem vērā katras bankas tirgus daļās apjoms un uzņēmējdarbības veids. Piemēram, "Swedbank" ir tirgus līderis ne tikai sūdzību, bet arī klientu skaita ziņā.
Izskatot 148 klientu iesniegumus, FKTK nav konstatējusi bankas pārkāpumus, bet 11 sūdzībās minēto iestāde izmantos tālākai banku uzraudzībai. Savukārt 13 gadījumos fiksēti trūkumi banku riska pārvaldīšanā.
Visbiežāk - 51 gadījumā - klientu sūdzas par iespējamiem pārkāpumiem kreditēšanas jomā.
Savukārt apdrošināšanas jomā visvairāk cilvēki ir sūdzējušies par "Balvu" - 14 reizes, tomēr nevienā no sūdzībām par šo vai citu apdrošinātāju FKTK nav konstatējusi pārkāpumus.