Salīdzinājumā ar Igauniju Latvijā pāreja uz eiro notika klientam mazāk sāpīgi, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja "Swedbank" valdes priekšsēdētājs Māris Mančinskis.
"Igaunijā bija daudz lielākas rindas un garāks laika periods, kamēr klienti veica skaidras naudas nomaiņu. Latvijas iedzīvotāji bija racionālāki, nesteidzās lielākā pieplūduma laikā uz filiālēm mainīt naudu. Klienti rīkojās, kā banka aicināja, - iemaksāja naudu kontā, kā rezultātā ievērojami auga noguldījumi, bet lati uz eiro tika konvertēti automātiski Jaungada naktī," sacīja bankas vadītājs.
Eiro ieviešana bija galvenais bankas investīciju projekts 2013.gadā, un to veiksmīgi izdevās īstenot, pateicoties lielam darbinieku ieguldījumam, kā arī pateicoties komunikācijai ar klientiem un tam, ka klienti pareizi un sev izdevīgā veidā pārgāja uz eiro, atzina bankas vadītājs.
Viņš pauda prieku, ka klienti rīkojas racionāli, negrib stāvēt rindās filiālēs un atrod modernus veidus, kā tikt galā ar skaidro naudu.
Kā ziņots, šogad "Swedbank" plāno investēt digitālo kanālu uzturēšanas infrastruktūrā un jaunos risinājumos, īpaši pievēršoties pakalpojumiem mobilajās ierīcēs.
Pārmaiņas gaida arī filiāles - plānots attīstīt modernas jauna dizaina filiāles, kur klientiem būs iespēja izzināt bankas pakalpojumus, saņemt konsultācijas, bet bankas darbinieki skaidras naudas apkalpošanu neveiks, skaidru naudu varēs apstrādāt bankomātos.