Tagad šī persona gan dzēsusi minēto ierakstu vai arī ierobežojusi tā pieejamību. Tomēr banka portālam "Delfi" nenoliedz publicētās vēstules autentiskumu, tajā pat laikā uzsverot, ka nevar komentēt klientus vai viņu darījumus.
"DnB bankas" sabiedrisko attiecību vadītāja Teika Lapsa skaidro, ka tāpat kā citviet pasaulē arī Latvijas bankas īsteno principu "pazīsti savu klientu", lai mazinātu bankas risku tikt iesaistītai darījumos ar klientiem, kuri saistīti ar naudas atmazgāšanu vai terorisma finansēšanu. Tas nozīmē, ka kredītiestādes cenšas par klientiem un viņu naudas līdzekļu izcelsmi iegūt informāciju, lai pārliecinātos, ka tiem nav noziedzīga izcelsme un ka tie netiek izmantoti pretlikumīgiem mērķiem.
Internetā publiskotajā vēstulē banka darījuma attiecību pārtraukšanu pamato ar likuma pantu, kas kredītiestādei ļauj šādi rīkoties, ka tā negūst pietiekamu informāciju par klienta naudas izcelsmi vai tās izlietojumu, kā arī bankas iekšējiem noteikumiem. Banka neapstiprina sadarbības pārtraukšanas saistību ar klienta minēto ziedojumu Donbasa atbalsta organizācijai.
Lapsa informē, ka banku pienākumu izpētīt savus klientus, to darījumus, kā arī naudas līdzekļu izcelsmi nosaka Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums, kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) izdotie Klientu padziļinātās izpētes normatīvie noteikumi.
Pēc bankas citētajām likuma normām noprotams, ka tā iepriekš klientam pieprasījusi informāciju un dokumentus, ko nav saņēmusi.
"Banka sagaida, ka klienti savlaicīgi iesniegs pieprasīto informāciju un dokumentus, lai varētu sekmīgi īstenot "pazīsti savu klientu" principu un novērst jebkuras neskaidrības par klientu veiktajiem darījumiem, ar mērķi veiksmīgi turpināt darījumu attiecības ar klientu," norāda "DnB bankas" pārstāve.