Šā gada pirmajā pusē Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 92 kredītiestāžu klientu sūdzības.
Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 80 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, astoņās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Savukārt izskatot četrās sūdzībās minēto, konstatēts trūkums kredītiestādes iekšējās kontroles sistēmā.
Visbiežāk - 29 reizes - klienti FKTK sūdzējušies par noguldījumiem un kontu apkalpošanu. 23 reizes sūdzības sniegtas par kreditēšanas pakalpojumiem, 11 - par zvērinātu tiesu izpildītāju rīkojumu izpildi, tikpat - par sadarbību ar banku, deviņas - par citiem iemesliem. Septiņas sūdzības bijušas par maksājumu kartēm, bet divas - par komisijas maksu, liecina FKTK publicētie dati.
No šogad saņemtajām sūdzībām 24 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par "Swedbank" darbību, 17 reizes sūdzības sniegtas par "SEB banku", 14 reizes par banku "Citadele", astoņas - par "DNB banku" un septiņas reizes - par "Nordea" banku. Piecas sūdzības FKTK saņemtas par "Norvik banku", četras - par "PrivatBank" un "Rietumu banku", divas - par Latvijas Pasta banku un pa vienai sūdzībai - par "ABLV Bank", "Trasta komercbanku", "Baltikums Bank", "Bigbank" Latvijas filiāli, bet trīs sūdzības saņemtas par vairākām kredītiestādēm kopā.
Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Sniegtie dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā, norāda FKTK.