Pēdējos divos gados Obligātā civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) regulējums piedzīvojis krasas izmaiņas, portālam "Delfi" skaidro apdrošināšanas sabiedrības "Balta" tehniskais direktors Uldis Dzintars.
Kā vēstīts, jautājums ieguvis rezonansi pēc tam, kad TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja par gadījumu, kad tēvam par meitas un sievas dzīvības zaudēšanu zem "Rīgas satiksmes" trolejbusa riteņiem, apdrošinātājs izmaksājis morālo kompensāciju 300 eiro apmērā.
"Kad 1997. gadā tika ieviesta OCTA sistēma, tad viens no galvenajiem sabiedrības uztraukumiem bija OCTA polišu cenas," atgādina Dzintars. Lai tās nebūtu pārāk augstas, sākotnēji valsts noteica polišu cenu līmeni, tomēr vēlāk no tā atteicās, jo apdrošinātāju konkurences rezultātā cenas kļuva zemākas par valsts noteiktajām.