Otrdien, 1. martā, sākas gada ienākumu deklarācijas iesniegšana gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem, atgādina Valsts ieņēmumu dienests (VID).
VID aicina ikvienu nodokļu maksātāju iesniegt deklarāciju elektroniski, izmantojot elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), jo tas ir ērtāk, ātrāk un vienkāršā.
Lai kļūtu par EDS lietotāju, nav jāslēdz arī līgums ar VID, bet ikviens var pieslēgties un lietot EDS, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).
Vairāk par to, kuriem gada ienākumu deklarācija par 2015. gadā gūtajiem ienākumiem laikā no 2016. gada 1. marta līdz 1. jūnijam obligāti jāiesniedz, var lasīt šeit.
VID vērš uzmanību uz to, ka šogad gada ienākumu deklarāciju gan elektroniski, gan papīra formātā iespējams iesniegt ne tikai VID klientu apkalpošanas centros (neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas), bet arī 66 Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros visā Latvijā. Informācija par vienoto klientu apkalpošanas centru adresēm un darba laikiem pieejama portāla "www.latvija.lv" sadaļā "Vienotie klientu apkalpošanas centri".
Plašāka informācija pieejama VID mājaslapā sadaļā "Gada ienākumu deklarācija".