0610_2011_VID2
Foto: VID

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pēc premjera Māra Kučinska (ZZS) pretenzijām nolēmusi atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļu likmju pieauguma, vēsta raidījums "LNT Ziņas".

Jaunajos nodokļa aprēķinos atkarībā no CO2 izmešiem zemākā likme samazināta līdz nullei, bet lielākā paaugstināta līdz 756 eiro. Salīdzinot ar plānoto, likmes būs mazākas videi draudzīgiem auto, bet palielināsies ekskluzīvajiem spēkratiem.

"Ir pilnīgi katrā klasē šādi transportlīdzekļi, kur [likmes] samazinās. Un ir ļoti maz gadījumu, kad šī likme palielināsies pavisam nebūtiski. Būtiskāks lēciens ir ekskluzīvajām mašīnām, kur es varētu minēt "Audi Q5", "Land Cruiser", "BMW X5", "BMW X6". Viņiem varētu būt 100, varbūt 150 eiro kāpums," skaidroja CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs.

Jaunās likmes pirmo reizi reģistrētiem auto stāsies spēkā jau nākamgad, bet pārējiem – 2019. gadā. Savukārt automašīnām, kas vecākas par septiņiem gadiem, saglabājas jau agrāk apstiprinātā kārtība.

Ekspluatācijas nodokli aprēķinās, vai nu summējot tehniskos mašīnas datus vai pēc pilnas auto masas, un no nākamā gada tas pieaugs par 7,4%.

Pārskatīt nodokļa likmes pieprasīja premjers Māris Kučinskis, kurš piektdien no rīta parakstīja attiecīgu rezolūciju Satiksmes ministrijai. Pret nesamērīgu slogu veco automašīnu īpašniekiem iebilda arī sociālie partneri, vēsta raidījums.

Satiksmes ministram uzdots atkārtoti izvērtēt piedāvāto CO2 izmešu ierobežošanas mehānismu un vienlaikus piedāvāt risinājumu, kas neuzliktu nesamērīgu maksājumu slogu saimniecībām ar zemiem ienākumiem un kuru rīcībā ir transportlīdzekļi, kas vecāki par septiņiem gadiem, piemēram, ieviešot paaugstinātu nodokļa likmi par noteiktas luksusa klases transportlīdzekļu ekspluatāciju.

Vēstīts, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi plānots piemērot sasaistot ar automobiļa radītā CO2 izmešu daudzumu. Grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā valdība atbalstīja septembra izskaņā.

Šāda transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas maiņa varētu rosinātu izvērtēt transportlīdzekļa efektivitāti un stimulēt iedzīvotājus un uzņēmējus izvēlēties videi draudzīgākus auto, skaidro Satiksmes ministrijā (SM), uzsverot, ka CO2 izmantošana nodokļa aprēķināšanā ir būtiska, lai samazinātu CO2 emisijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!