Latvijas lielākā banka "Swedbank Latvija" peļņa 2016. gadā veidoja 104 miljonus eiro, kas ir par 14% mazāk nekā 2015. gadā, informē uzņēmums.
Banka skaidro, ka "rezultātu pamatā ietekmējusi iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošana mazākos apjomos nekā iepriekš".
"Zemās procentlikmes un mājsaimniecību patēriņa izaugsme pagājušajā gadā sekmēja kreditēšanu. Pirmo reizi septiņu gadu laikā "Swedbank" pieredzēja veselīgu kredītportfeļa pieaugumu gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Aizvadītais gads bijis arī nozīmīgu jauninājumu gads mūsu klientiem – ieviesām bezkontakta kartes un pilnveidojām internetbanku, kā arī turpinājām paplašināt pārstāvniecību Latvijas reģionos. Pieaugot mobilo ierīču izmantošanai, tās ieņem centrālo lomu ikdienas pakalpojumu saņemšanā – "Swedbank" mobilai lietotnei patlaban ir jau 144 000 aktīvie lietotāji. Kopumā klientu vēlme bankas jautājumus kārtot mobilajās ierīcēs strauji pieaug, tāpēc turpināsim ieviest klientiem noderīgas inovācijas," bankas paziņojumā saka "Swedbank" vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.
Pagājušajā gadā bankas kredītportfelis pieauga par 4%, ko veicinājusi patērētāju noskaņojuma uzlabošanās. Pieaugums bijis vērojams visos segmentos, ieskaitot kredītus uzņēmumiem, patēriņa finansēšanu, līzingu un hipotekāro kreditēšanu, ko veicināja arī "Danske Bank" portfeļa pārņemšana jūnijā. No jauna izsniegto kredītu apjoms 2016. gadā sasniedza 804 miljonus eiro, tostarp kreditēšana privātpersonām palielinājās par 25%, salīdzinot ar 2015. gadu. Bankas kopējais kredītportfelis 2016. gada beigās sasniedza 3,2 miljardus eiro.
Depozītu apjomi gada laikā pieauga par 13%. Kopējais depozītu portfelis 2016. gada beigās sasniedza 4,2 miljardus eiro.
Tīrie procentu ienākumi gada laikā ir auguši par 2%, ko galvenokārt ietekmējis kredītportfeļa pieaugums, kas iekļāva arī no "Danske Bank" pārņemtos portfeļus, vēsta "Swedbank".
Tīrie komisiju ienākumi 2016. gadā pieauguši par 1%. Augstāka klientu aktivitāte palielināja ieņēmumus no karšu un maksājumu darījumiem. Savukārt, pieaugot pārvaldīto aktīvu apjomiem, palielinājās ieņēmumi no pārvaldīšanas komisijas maksām. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus negatīvi ietekmēja starpbanku komisijas maksas ierobežojumi, bet karšu pirkumu skaits audzis par 13%.
Kopējie bankas izdevumi ir auguši par 4%, kas lielākoties saistīts ar personāla izdevumu palielināšanos.
"Swedbank" skaidro, ka turpina uzlabot digitālos risinājumus, jo klientu paradumi strauji attīstās un virzās uz mobilo pakalpojumu izmantošanu. Bankas mobilās lietotnes aktīvo lietotāju skaits palielinājās par 19% 4. ceturkšņa laikā un par 61% gada laikā. Tāpat ieviestas bezkontakta kartes un attīstīta šādu norēķinu pieņemšanas infrastruktūra. Tāpat 2016. gadā "Swedbank" ieviesa karšu mini termināli, kuru savieno ar mobilo tālruni un var lietot jebkurā vietā ar mobilo pārklājumu.