Lēmumu par atteikšanos no 4000 paaugstināta riska uzņēmumu apkalpošanas "Rietumu banka" pieņēma šī gada martā. Līdz ar to ir pārtraukta sadarbība ar 80% paaugstināta riska klientiem, izbeigtas attiecības ar 98% nepieņemama riska klientiem, ir noteikts skaidrs uzsvars uz jaunu biznesu Baltijā un ES.
Visiem šiem bijušajiem klientiem bija nepieciešams iziet stingras "compliance" procedūras un apstiprināt līdzekļu izcelsmes likumību. Šobrīd 80% no šiem bijušajiem klientiem šo procesu ir pabeiguši un vairumā gadījumu banku ir pametuši. Sagaidāms, ka lielākā daļa atlikušo attiecīgo klientu pabeigs "compliance" procedūras jūlijā.
"Klientu riska profila pārvērtēšana tik īsā laikā ir liels darbs, kas prasa ievērojamu piepūli kā no bankas, tā arī tās klientu puses. Tas objektīvi maina ierasto kārtību sadarbībā ar klientiem", teic "Rietumu bankas" valdes priekšsēdētājs Rolfs Fulss. «Šobrīd kā nekad agrāk ir nepieciešams koncentrēties uz jauniem biznesa virzieniem. Operatīvi pieņemtie lēmumi ir ļāvuši "Rietumu bankai" fokusēties uz sava biznesa modeļa transformāciju, kontu atvēršanu un jaunu klientu apkalpošanu."
Bankas panākumus ir atzīmējis arī ASV Finanšu ministrijas augsta ranga pārstāvis Maršals Bilingslijs, kurš apmeklēja Latviju jūnija sākumā. Bilingslijs pozitīvi novērtēja "Rietumu bankas" nopietno pieeju un progresu aktuālo biznesa transformācijas jautājumu risināšanā. Viņa novērtējumu ir atbalstījusi arī Latvijas finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola, atzīmējot to, ka "tas ir viens no pozitīvajiem piemēram, kas apliecina – ja gribi mainīties, tad vari".
Kā iepriekš ziņots, "Rietumu banka" noslēdza pirmo 2018. gada ceturksni ar tīro peļņu 15,7 miljoni eiro apmērā, kas nedaudz pārsniedz pagājušā gada attiecīgā laika perioda rezultātus. Pēc pelņas rādītāja "Rietumu banka" ierindojās otrajā vietā starp 18 Latvijas komercbankām.
Banka sniedz visu nepieciešamo informācijas un cita veida atbalstu klientiem, kas šobrīd vēl turpina iziet "compliance" procedūras. Ņemot vērā, ka šie uzņēmumi ir sākuši savu darbību iepriekšējo gadu laikā, kad likumdošanas prasības ievērojami atšķīrās, dažiem no tiem ir nepieciešams vairāk laika visu nepieciešamo dokumentu sagatavošanai. Tāpēc bankas pieeja termiņu jautājumā ir elastīga, ņemot vērā katra konkrētā klienta specifiku un darbības vēsturi.