Vairāk nekā trešdaļai jeb 38,6% aptaujāto Latvijas mājsaimniecību gada laikā palielinājušies ienākumi, kas ir par 11,1 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada, liecina mazumtirgotāja "Maxima Latvija" mazumtirdzniecības nozares apskats "Maxima mazumtirdzniecības kompass".
Aptaujā secināts, ka 58,8% respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem norādījuši, ka viņu ienākumi gada laikā ir pieauguši, bet vidēji tā uzskata 43,5% aptaujāto mājsaimniecību. Savukārt būtisku ienākumu pieaugumu atzina 7,8% respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem, taču vidēji - 4,9%.
Kā liecina aptaujas dati, tajā pašā laikā šajā vecuma grupā mazāks ir to respondentu skaits, kuri uzskata, ka pārtikas cenas ir pieaugušas, tā norādīja 82,8%, bet vidēji 90,1%.
Aptaujā secināts, ka pēdējo 12 mēnešu laikā ir saglabājusies stabilitāte respondentu uzskatos par mājsaimniecību tēriņu izmaiņām.
Aptauja veikta sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada jūlijā, aptaujājot 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
"Maxima mazumtirdzniecības kompass" ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla "Maxima Latvija" eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē.
Kā ziņots, "Maxima Latvija" apgrozījums pērn bija 723,054 miljoni eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016.gadā, bet kompānijas peļņa palielinājās par 93,9%, sasniedzot 23,224 miljonus eiro.
"Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V". Uzņēmuma veikalu tīklu veido četru formātu 159 tirdzniecības vietas - pieci "Maxima XXX", 24 "Maxima XX", 127 "Maxima X" un trīs "Maxima Express".