linkaits
Foto: LETA

Valsts finansējums Satiksmes ministrijai (SM) tās pamatfunkciju īstenošanai 2020. gadā varētu būt 343,73 miljoni eiro, kas ir par 2,8% vairāk nekā šogad, trešdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Linkaits sēdē informēja komisijas deputātus par SM prioritātēm 2020. gada un vidēja termiņa valsts budžetā.

Viņš stāstīja, ka faktiski gadu no gada kopējie SM budžeta cipari nepalielinās un, salīdzinot ar 2019. gadu, 2020. gadā varētu būt pat samazinājums. Pašreiz ministrijas plānotais finansējums valsts pamatfunkciju īstenošanai 2020. gadā ir paredzēts 343,73 miljoni eiro, savukārt 90,293 miljoni eiro paredzēts līdzfinansējums SM īstenotajiem projektiem no Eiropas Savienības fondiem un citiem ārvalstu finanšu fondiem. Šogad ministrijas budžets valsts pamatfunkciju īstenošanai ir 334,273 miljoni eiro, bet līdzfinansējums ministrijas projektiem 115,108 miljoni eiro.

Lielākā budžeta finansējuma daļa jeb 247,5 miljoni eiro ir valsts autoceļu fonds, bet 86,539 miljoni eiro paredzēti sabiedriskajam transportam. Vēl 90,293 miljoni eiro plānoti ES politikas instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai.

Linkaits stāstīja, ka Latvijā ir ļoti plaša autoceļu saimniecība. Turklāt valstij ir jāuztur 25% no reģionālajiem un vietējiem autoceļiem, kas salīdzinoši ir ļoti liela daļa.

Autoceļiem pieejamais finansējums faktiskajos ciparos katru gadu samazinās, jo Latvijas ir apguvusi visus pieejamos Eiropas līdzekļus. Savukārt autoceļu uzturēšanas finansējuma pieaugums ir simbolisks pret to, kādā stāvoklī ir autoceļi. Ministrs skaidroja, ka 2020. gadā neko kardināli mainīt nevar.

Uz valsts galvenajiem autoceļiem darbi pamatā būs veltīti tam, lai saglabātu ceļus labā vai ļoti labā stāvoklī, tomēr ministrs uzsvēra, ka ar esošo finansējumu tas nav izdarāms. Savukārt uz reģionālajiem autoceļiem akcents tiks likts uz tiem, par kuriem kursē sabiedriskais transports un stāvoklis ir kritisks.

Linkaits pauda, ka ienākumu avots, ko novirza ceļu uzturēšanai ir transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis, tomēr uzsvēra, ka proporcionāli autoceļu vajadzībām, tas ir maz.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!