Tiek uzskatīts, ka spontāns (impulsīvs) pirkums – tas ir pēdējā brīdī pieņemts lēmums iegādāties preci vai pakalpojumu. Vislabāk to ilustrē brīdis, kad jūs pērkat preci, kura ir izlikta lielveikalā pie kases un kuru jūs, visticamāk, izlēmāt iegādāties, stāvot rindā.
Pēdējo gadu pētījumi liecina, ka attīstītajās pasaules valstīs, it īpaši ASV, spontānie pirkumi veido aptuveni pusi no visiem pirkumiem. 2018. gadā rīkotā aptaujā 2000 ASV patērētāju atzina, ka spontānie pirkumi viņiem "izmaksā" vidēji 450 dolārus mēnesī. Lielākā daļa šīs summas aiziet pārtikai.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit