Boti bija viena no daudzām straujajām tehnoloģiju izmaiņām, kas visā nozarē tika ieviesta krīzes laikā.
Saskaņā ar izpētes kompānijas IDC datiem, patlaban pandēmija ir veicinājusi šī procesa attīstību, neskatoties uz to, ka bankām visā pasaulē jāsamazina IT izmaksas, kas notiek pirmo reizi kopš 2009. gada.
"Boti ļāva mums apstrādāt daudz lielāku pieteikumu skaitu, nekā mēs būtu to varējuši darīt iepriekš. Tas nozīmē, ka, neskatoties uz lielo pieteikumu skaitu, to apstrādes laiks nepalielinājās," sacījis Lielbritānijas "NatWest" galvenais administratīvais vadītājs Saimons Makmara.
Šāda tendence vērojama visā pasaulē, un tehnoloģiju jomas izmaiņas, kas parasti aizņemtu mēnešus, tiek veiktas dažu dienu laikā.
Piemēram, Šveices banka "UBS" trīs dienu laikā izstrādāja sešus robotus, kas palīdzēja klientu konsultantiem apstrādāt milzīgu krīzes laika aizdevumu maksājumu atlikumu pieplūdumu no Šveices uzņēmumiem, norāda UBS grupas globālais tehnoloģiju vadītājs Maiks Dargans.
Savukārt "Citigroup" korporatīvo un ieguldījumu klientu digitāli atvērto kontu skaits pieauga par 300%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, savukārt to klientu skaits, kuri izmantoja tiešsaistes un lietotņu pakalpojumus, pieauga par 25%. Šādas tendences vērojamas lielākajā daļā banku.
"Šo tendenci varēja vērot jau pirms Covid-19, taču Covid-19 laikā tā paātrinājās," saka "Citigroup" globālais pārskaitījumu vadītājs Navīds Sultāns, uzsverot, ka ierastais darba veids gandrīz neeksistēja.
Tiesa gan, ņemot vērā, ka bankām jāatvēl lielāks budžets aizdevumu zaudējumu palielināšanai, daļu projektu nāksies atlikt uz labākiem laikiem. Tajā skaitā ir tādi projekti kā, piemēram, liela apmēra klienta datu apstrāde, lai piedāvātu personalizētākus pakalpojumus, liecina IDC pētījums.
Saskaņā ar IDC datiem globālie banku tēriņi IT jomai šogad saruks par 1,7% līdz 200 miljardiem ASV dolāru, salīdzinot ar 203,5 miljardiem 2019. gadā. Tiek prognozēts, ka izaugsme atkal atgriezīsies nākamajos trīs gados, taču investīcijas augs lēnāk nekā iepriekš.