Lai mazinātu administratīvo un finansiālo slogu Covid-19 laikā, Valsts ieņēmumu dienests (VID) piedāvā uzņēmējiem, kuri uz laiku vēlas pārtraukt kases aparāta, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas lietošanu, nokārtot formalitātes vienkāršotā kārtībā.
Pandēmijas periodā uzņēmējiem ir jārēķinās ar iespējamiem uzņēmējdarbības ierobežojumiem, tāpēc VID ieskatā ir būtiski izvērtēt iespējas mazināt administratīvo slogu un piedāvāt uzņēmējiem risinājumus, kas samazina VID pakalpojumu saņemšanai nepieciešamo laiku un izdevumus.
Uzņēmumi, kas pieņēmuši lēmumu uz laiku pārtraukt kases aparāta lietošanu, nepieciešamības gadījumā var vērsties VID ar lūgumu reģistrēt kases aparāta lietošanas pārtraukšanu uz laiku vismaz uz 30 dienām, iesniegumā norādot konkrētās elektroniskās ierīces un iekārtas uzstādīšanas adresi, šasijas numuru un pievienojot pēdējā izdrukātā Z pārskata kopiju ar reģistrēto Grand total vērtību.
VID, pamatojoties uz elektroniskās ierīces vai iekārtas lietotāja iesniegumu, veiks nepieciešamās darbības, lai VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) reģistrētu elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanas pārtraukšanu uz laiku, kas ilgāks par 30 dienām.
"Savukārt brīdī, kad uzņēmums pieņems lēmumu atsākt kases aparāta lietošanu, pirms tā lietošanas atsākšanas lūdzam sniegt informāciju VID nepieciešamo darbību veikšanai, iesniegumā norādot kases aparāta šasijas numuru un secīgo Z pārskatu ar reģistrēto Grand total vērtību," informē VID.
Iesniegumus uzņēmēji var iesniegt EDS, sadaļā "Sarakste ar VID".