Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), ņemot vērā saņemtās patērētāju sūdzības, ir veicis SIA "Julianus Inkasso Latvija" īstenotās komercprakses izvērtēšanu un piemērojis 7000 eiro sodu, informē PTAC.
Konkrēto komercpraksi "Julianus Inkasso Latvija" veica laika periodā no 2020. gada 6. aprīļa līdz 2020. gada 15. jūnijam, izmantojot valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, kur uz parādniekiem sūtītajās īsziņās un e-pastos izdarīja spiedienu, radot iespaidu, ka tieši šis laika periods ir labvēlīgākais parāda samaksai bez tiesas. Sabiedrības īstenotā negodīgā komercprakse ir skārusi vismaz 511 patērētājus.
Atbilstoši patērētāju sniegtai informācijai "Julianus Inkasso Latvija" nosūtīja patērētājiem e-pasta vēstules par kavēto maksājumu un īsziņas ar aicinājumu sazināties ar Sabiedrību par kavētā maksājuma samaksu laikā no pulksten 23.00 līdz 2.00, kā arī laika posmā no 2020. gada -6. aprīļa līdz 2020. gada 15. jūnijam nosūtīja patērētājiem Sabiedrības sagatavotos paziņojumus par parādsaistībām, kuros atsaucās uz "Ārkārtas situāciju" un kā e-pasta tēmu norādot tekstu: "Aicinājums sakarā ar ārkārtas situāciju".