Airbaltic Airbus A220 YL-AAW - 23
Foto: DELFI

Ministru kabinets otrdien, 6.jūlijā, nolēma uz laiku atlikt jautājumu par papildu naudas ieguldīšanu "airBaltic" pamatkapitālā.

Jautājums tika skatīts slēgtajā sēdes daļā, un premjerministrs Krišjānis Kariņš pēc sēdes sekojošajā preses konferencē gan par atlikšanas iemesliem, gan nepieciešamo finansējumu atbildēja, ka "valdībai ir savas procedūras, un, tiklīdz būs kāds lēmums, viss kļūs zināms".

Kompānijas publiskotajā pagājušā gada finanšu pārskatā teikts, ka "airBaltic" Covid-19 pandēmijas ietekmes dēļ šogad no valsts potenciāli varētu lūgt papildu finansējumu 50 līdz 100 miljonu eiro apmērā.

Jāatgādina, ka valsts pērn aviokompānijas pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro, un Eiropas Komisija pēc vairāku mēnešu izvērtēšanas jūlija sākumā atbalstīja šo Latvijas valdības lēmumu. Pērn 4.augustā finansējums tika ieguldīts, un "airBaltic" pamatkapitāls sasniedza 506 472 824 eiro.

EK priekšsēdētājas izpildvietniece Margrēte Vestagere, kuras pārziņā ir konkurences politika, iepriekš norādīja, ka "airBaltic" rekapitalizācija palīdzēs uzņēmumam pārvarēt Covid-19 izraisīto krīzi, kas ir īpaši smagi skārusi aviācijas sektoru. ""airBaltic" ieguldījums Latvijas iekšzemes un starptautiskās savienojamības nodrošināšanā ir ļoti būtisks. Ņemot vērā valsts ģeogrāfisko atrašanās vietu, no šiem pakalpojumiem ir atkarīga tautsaimniecība, daudzas darba vietas un ārējās tirdzniecības attīstība," uzsvēra Vestagere.

Lidsabiedrība atklāja, ka ir paziņojusi akcionāriem, ka tā var meklēt papildu līdzekļus 2021. gadā robežās no 50 līdz 100 miljoniem eiro. 2021. gada 11. februārī "airBaltic" paziņoja par savām finansēšanas vajadzībām Ministru kabineta sēdē, kam sekoja satiksmes ministra publiski paziņojumi par atbalstu 2021. gada 16. februārī, lai nodrošinātu turpmāku finansējumu. Šādiem turpmākajiem vairākuma akcionāru ieguldījumiem var būt jāsaņem arī Eiropas Komisijas apstiprinājums atkarībā no formas, summas un mazākuma akcionāru līdzdalības.

"airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 503,281 miljons eiro, kas ir par 23,1% vairāk nekā 2018.gadā, taču kompānija cieta zaudējumus 7,729 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina uzņēmuma publiskotais auditētais pārskats.

Aviokompānijas ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem bija 460,414 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 20,4% salīdzinājumā ar 2018.gadu.

"airBaltic" ieņēmumi pirms procentu, nodokļu, nolietojuma, amortizācijas un nomas atskaitījumiem, kā arī pirms uzkrājuma no tiesvedībām samazinājuma (EBITDAR) bija 124,698 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 33,9%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!