Foto: Pexels.com, picjumbo.com

Pēdējās nedēļas laikā "Luminor" banka ir saņēmusi informāciju par vairāk nekā simts gadījumiem, kad, uzdodoties par banku vai finanšu institūciju darbiniekiem, krāpnieki ir zvanījuši cilvēkiem, lai izkrāptu internetbankas pieejas, privātos datus un uzkrātos līdzekļus. "Luminor" banka aicina iedzīvotājus, īpaši krievu valodā runājošos, būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neizpaust savus personas datus, jo banka saviem klientiem tos nekad neprasa, kā arī nekad neatteiks saziņu latviešu valodā.

Šīs nedēļas laikā novēroti ap 20 krāpniecības gadījumu dienā, kad krāpnieki rada cilvēkos trauksmes sajūtu, brīdinot par it kā aizdomīgiem darījumiem kontā un, lūdzot nekavējoties nosaukt savus personīgos datus - "SmartID", personas kodu vai citu informāciju, lai it kā palīdzētu izvairīties no naudas zaudēšanas, bet patiesībā tos piesavinās sev.

Krāpnieki par saviem upuriem visbiežāk izvēlas krievvalodīgos Latvijas iedzīvotājus, jo latviešu valodu nepārvalda. Krāpnieciskus zvanus visbiežāk var atpazīt tieši pēc tā, ka zvanītājs nerunās latviski, aizbildinoties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski, bieži arī ar akcentu. Saņemot šādu aizdomīgu zvanu, Luminor aicina to nekavējoties pārtraukt un informēt savu banku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!