Otrdien Ministru kabinets uzklausīja Satiksmes ministrijas (SM) informatīvo ziņojumu par apvienoto tiltu pār Daugavu, un nolēma piešķirt 4 500 000 eiro autoceļu infrastruktūras projektēšanas, kā arī dzelzceļa infrastruktūras sadaļas projektēšanas paplašinājumu izmaksu segšanai posmam Vangaži-Salaspils-Misa ietvaros 2021. un 2022. gadā.
Valsts autoceļu stratēģijā 2040 paredzēta Rīgas apvedceļa pārbūve, kuras ietvaros plānota arī autoceļa A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils-Babīte) posma Jaunais tilts pār Daugavu – Ķekavas apvedceļa mezgls izbūve.
Pērn uzņēmums "RB Rail" iesniedzis SM sagatavoto inženiertehnisko izvērtējumu, kas ietver posmu ar "Rail Baltica" dzelzceļa šķērsojumu pār Daugavu Ķekavas un Salaspils novados.
Tajā izvērtēts apstāklis, ka starp plānoto autoceļa tiltu pār Daugavu uz E67 "Via Baltica" posmā A4 Saulkalne-Bauska (Ārce) un paredzēto "Rail Baltica" projekta dzelzceļa tiltu pār Daugavu ir neliels attālums, kas dod iespēju apvienot abas infrastruktūras, izveidojot apvienotu tiltu Daugavas šķērsošanai. Izvērtējot izvērtējumu, SM atbalsta inženiertehniskā pamatojuma alternatīvu, kas paredz tālākajā projektēšanas fāzē detalizēt apvienotā tilta risinājumu.
Tā kā sākotnēji noslēgtais projektēšanas līgums paredz tikai atsevišķa dzelzceļa tilta būvprojekta izstrādi, tad ar projektētāju ir panākta vienošanās par izmaiņām līgumā, lai iekļautu darba apjomā papildus uzdevumus, kas saistīti ar apvienotā tilta būvprojekta izstrādi.
Jauna atsevišķa autoceļa tilta plānotās būvniecības izmaksas pieņemtas, balstoties uz LVC pasūtītā izpētes projekta "E67 Via Baltica posma A4 (Saulkalne) – Bauska (Ārce) attīstības izpēte" ietvaros veikto izmaksu analīzi, pielīdzinot tiltam saistītās infrastruktūras robežas atbilstoši RB projekta ietvaros pieņemtajām apvienotā tilta projekta robežām. Projektēšanas līguma ietvarā tika veikta analīze par jaunu dzelzceļa un apvienota autoceļa un dzelzceļa tiltu pār Daugavu būvniecības iespēju, aprēķinot aptuvenās izmaksas. Analīzē tika veikts salīdzinājums apvienotā tilta vai divu atsevišķu tiltu (autotransportam un dzelzceļam) būvniecībai pār Daugavu:
Ja tiek būvēti divi atsevišķi tilti, to aptuvenās kopējās izmaksas sasniegtu 240 miljonus eiro, no kurām aptuvenās dzelzceļa tilta izmaksas būtu 110 miljoni eiro, bet autoceļa tilta izmaksas 130 miljoni eiro.
Veicot apvienotā tilta būvniecību, izmaksas 2020.gada cenās sasniegtu aptuveni 199 miljonus eiro, no kurām aptuvenās autoceļu daļas izmaksas sasniegtu 89 miljonus eiro, neiekļaujot projektēšanas izmaksas 4,5 miljonus eiro.
Līdz ar to 2021. un 2022. gadā valsts budžeta apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" nepieciešams paredzēt līdzekļus 4,5 miljonu eiro apmērā, bez pievienotās vērtības nodokļa, lai segtu izmaksas, kas radīsies saistībā ar apvienotā tilta un ar to saistītās autoceļu infrastruktūras projektēšanu, kā arī dzelzceļa infrastruktūras sadaļas projektēšanas paplašinājumu.
Plānots, ka būvprojektu varētu pabeigt 2023. gadā un būvniecību uzsākt 2023. gada nogalē.