Foto: LETA

Banku sektors vairs neatgriezīsies pie pirmspandēmijas darbības modeļa, prognozē "SEB" banku grupas Baltijas divīzijas vadītāja Nīna Eikesa.

Viņa norādīja, ka Coid-19 pandēmija ir piespiedusi bankas daudz straujāk un apjomīgāk domāt par jauniem veidiem, kā tikties ar saviem klientiem, kā tiem sniegt pakalpojumus.

"Digitalizācija sākās jau pirms pandēmijas, bet tieši tā ir kļuvusi par pagrieziena punktu," teica Eikesa, piebilstot, ka, piemēram, Latvijā "SEB bankā" pirms pandēmijas pilnībā attālināti tika apkalpoti apmēram 20-25% klientu, kamēr ar 75-80% klientu tikšanās bija klātienē, savukārt šobrīd pilnībā attālināti tiek apkalpoti 90% bankas klientu.

"Tā ir jauna situācija gan bankām, gan klientiem, bet es domāju, ka tas ir uz palikšanu un mēs vairs neatgriezīsimies pie tāda darbības modeļa, kāds bija pirms Covid-19 pandēmijas," sacīja Eikesa.

Tāpat viņa atzīmēja, ka konkurence starp bankām ir ļoti nopietna, arī banku klienti ir ļoti labi izglītoti, un tas ir palīdzējis digitalizāciju pacelt ļoti augstu banku darba kārtībā.

SEB banku grupas Baltijas divīzijas vadītāja arī norādīja, ka SEB mērķis ir būt ilgtermiņa sadarbības partnerim, kuram uzticas, kā arī bankas mērķis ir attīstīt jaunus produktus, kuri iederētos digitālajā pasaulē. "Piemēram, pavisam nesen ieviesām jaunu robotizētu investīciju rīku, kas ir piemērots masu tirgum. Tiek dažādota pieeja bankas pakalpojumiem. Tāpat mēs gribam būt labs sadarbības partneris uzņēmumiem, kuri strādā Baltijā," sacīja Eikesa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!