Pērn par vairāk nekā trešdaļu jeb 34% pieaudzis pieprasījums pēc finansējuma gan jauno, gan mazlietoto automašīnu segmentos, liecina "Swedbank" līzinga dati.
Starp populārākajiem jaunajiem auto pērn ierindojas "Toyota", "Škoda" un "Hyundai" markas automobiļi, savukārt mazlietotu auto segmentā – "BMW", "Volkswagen" un "Volvo". Vidējā finansējuma summa, ko cilvēki atvēl mazlietota auto iegādei ir aptuveni 13 700 eiro, bet jauna auto iegādei tā pārsniedz 21 tūkstoti eiro. Katrs ceturtais jaunais finansētais auto bija videi draudzīgāks jeb ar zemu vai vidēju CO2 emisiju (līdz 130 g CO2/ km).
"Arvien vairāk cilvēku visā pasaulē ar saviem pirkumiem un rīcību "balso" par tīrāku un ilgtspējīgāku vidi, ņemot vērā globālās klimata pārmaiņas. Šādas tendences nebūt nav novērojamas tikai lielākajos tirgos, bet arī pie mums Latvijā. Tā, piemēram, pērn videi draudzīgo auto iegādē vērojām pat četras reizes lielāku pieprasījuma pieaugumu, salīdzinot ar 2020. gadu. Ņemot vērā, ka drīzumā paredzēts uzsākt valsts atbalsta programmu gan jaunu, gan lietotu elektroauto un hibrīdauto iegādei, paredzams, ka drīzumā varēsim vērot vēl lielāku pieaugumu tieši šajā auto segmentā," komentē Sergejs Romaņuks, "Swedbank" auto finansēšanas jomas vadītājs.