Delfi foto misc. - 76957
Foto: Pixabay

2021. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 315 patērētāju iesniegumus par problēmām saistībā ar kādu no finanšu pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2020. gadu, patērētāju iesniegumu skaits samazinājies par dažiem procentiem, informē PTAC.

Visvairāk – 112 iesniegumos patērētāji norādījuši uz parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzēju rīcību, tomēr procentuāli iesniegumu skaita pieaugums salīdzinājumā ar 2020. gadu ir maznozīmīgs (+2,75%). Sūdzības pārsvarā bijušas par nesamērīgu līgumsodu, parādu pamatotību, normatīvajos aktos noteiktās informēšanas kārtības neievērošanu, noilguma termiņa neievērošanu, agresīvu komercpraksi. Vērā ņemams pozitīvais fakts ir tas, ka katrā desmitajā gadījumā no visām izskatītajām sūdzībām par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzēju rīcību PTAC ir panācis patērētājiem labvēlīgu risinājumu – parāds tiek dzēsts, precizēta parāda summa, anulēti pieprasītie blakus prasījumi vai panākts cits risinājums.

106 iesniegumos patērētāji norādījuši uz nebanku kredītdevēju un kredītu starpnieku rīcību (salīdzinoši ar 2020. gadu (–) 5,36%). Būtiskākās problēmas, ar kurām patērētāji saskārušies – līguma slēgšana distancē, neatbilstoša maksātspējas izvērtēšana, kredītu kopējo izmaksu aprobežojumu neievērošana, maldinošas informācijas sniegšana, saņemtas arī sūdzības par parāda nepamatotību, procentu apmēru, parādu piedziņas procesu, līguma pirmstermiņa laušanu un saistību dzēšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!