Salīdzinājumā ar 2020. gada rezultātu (88,3 miljoniem eiro), izaugsme bijusi 16% apmērā. Savukārt kompānijas neto peļņa (pēc uzņēmumu ienākuma nodokļa nomaksas) pagājušā gadā augusi vairāk nekā divkārt, sasniedzot 7 miljonus eiro (no 3,38 miljoniem 2020. gadā).
Ienākumi no iekasētajām komisijas naudām pērn sasnieguši gandrīz 13 miljonus eiro (iepretim 9 miljoniem pērn), bet ienākumi no ieguldījumiem saglabājušies apmēram 2020. gada līmenī – 5,6 miljoni eiro.
""Compensa Life" aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs, uzņēmuma izaugsme ir gājusi roku rokā ar apdrošināšanas tirgus kopējām tendencēm, kas Covid-19 pandēmijas otrajā gadā uzrādījušas apgrozījuma pieaugumu dažādiem apdrošināšanas produktiem," norāda "Compensa Life" Latvijas filiāles vadītājs un valdes loceklis Viktors Gustsons.
Straujāko pieaugumu no "Compensa Life" sniegtajiem pakalpojumiem pērn uzrādīja dzīvības apdrošināšana ar līdzekļu uzkrāšanu – pieaugums prēmijās bija 12%, salīdzinot ar iepriekšējo periodu. Tāpat būtiski audzis "Compensa Life" kopējais klientu skaits.
"Pandēmija un nestabilā ģeopolitiskā situācija sekmējusi to, ka sabiedrības interese par ilgtermiņa uzkrāšanas iespējām ar katru gadu pieaug. To parāda arī mūsu rezultāti – vienreizējo iemaksu apjoms "Compensa Life" uzkrājošajā apdrošināšanā pērn palielinājās par 36%, bet mūža pensijas apdrošināšanas prēmijas Latvijā pieauga par 42%, kas ir tiešām vērā ņemams rādītājs," vērtē Gustsons.
Pērn ievērojami audzis arī "Compensa Life" izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms. 2020. gadā atlīdzībās tika izmaksāti nepilni 77 miljoni eiro, bet pērn – gandrīz 93 miljoni eiro (kāpums par 21%). Liels pieaugums bija mūža pensiju regulārajās izmaksās – ap 57%, jo apdrošināto personu skaits gada laikā pieauga par 17%.
2021. gadā "Compensa Life" Latvijas tirgū sāka piedāvāt jaunu apdrošināšanas veidu – digitālu onkoloģisko slimību apdrošināšanu "Oncodrop", kur apdrošināšanas polisi vēža saslimšanas gadījumam ikviens vecumā no 18 līdz 65 gadiem var iegādāties tiešsaistē, izvēloties apdrošināšanas atlīdzības summu no 10 līdz 50 tūkstošiem eiro. Kā norāda Gustsons, jaunais produkts ir sekmīgi palaists Latvijas tirgū un interese par to pamazām aug – gada pirmajā ceturksnī pārdotas vairāk nekā 100 apdrošināšanas polises.
Sekmīgi turpinājās arī uzņēmuma digitālo pakalpojumu attīstīšana. Piemēram, pilnveidota mobilā lietotne veselības apdrošināšanas polišu īpašniekiem, aizstājot plastikāta kartes un paplašinot lietotnes pakalpojumu klāstu.
Runājot par nākotnes perspektīvu, Gustsons atzīst – paredzams, ka lielā nenoteiktība par Krievijas sāktā kara Ukrainā ilgumu un tā ģeopolitiskajām sekām, straujais inflācijas kāpums un energoresursu sadārdzinājums sabremzēs arī apdrošināšanas nozari. Samazinoties iedzīvotāju rīcībā esošās naudas daudzumam, varētu būt gaidāms kritums gan ilgtermiņa uzkrājumu jomā, gan intereses mazināšanās par atsevišķiem apdrošināšanas produktiem.
"Compensa Life" daļa Baltijas valstu dzīvības apdrošināšanas tirgū ir 23,6% un tā ir otra lielākā dzīvības apdrošināšanas sabiedrība Baltijas valstīs.
"Compensa Life Vienna Insurance Group SE" ir viens no lielākajiem uzņēmumiem Latvijas apdrošināšanas tirgū, kas specializējas dzīvības apdrošināšanā ar uzkrājumu veidošanu, privātās un mūža pensijas apdrošināšanā, uzkrājošajā apdrošināšanā bērniem, veselības apdrošināšanā un nelaimes gadījumu apdrošināšanā. "Compensa Life Vienna Insurance Group SE" 100% akcionārs ir "Vienna Insurance Group". Grupa ir pārstāvēta 30 valstīs, pārvaldot 42 miljardu eiro aktīvus.
"Compensa Life Vienna Insurance Group SE" ir vairāk nekā desmit filiāles visās trīs Baltijas valstīs, tā nodarbina 150 darbiniekus, pārvalda vairāk nekā 150 tūkst. klientu riskus un aktīvus 430 miljonu eiro vērtībā.