Neskatoties uz pastāvošo nenoteiktību, šī gada otrajā ceturksnī "Luminor Bank" turpinājusi palielināt savus biznesa apjomus.
Bankas neto peļņa otrajā ceturksnī sasniedza 29,4 miljonus eiro, salīdzinot ar 21,5 miljoniem eiro attiecīgajā periodā pērn. Peļņas pieaugumu veicināja ieņēmumu pieaugums – banka palielināja ienākumus no procentiem un komisijām, kā arī par 21% samazināja savus izdevumus. Bankas izlīdzinātā pašu kapitāla atdeve palielinājās līdz 9,6%, salīdzinot ar 7,1% attiecīgajā periodā pērn. Luminor saglabā spēcīgu kapitāla pozīciju un ceturkšņa beigās 1. līmeņa pašu kapitāla rādītājs (Tier1) un kopējais kapitāla rādītājs bija 21,3%.
"Otrais ceturksnis ir zīmīgs ar to, ka "Luminor" publicēja savu pirmo ilgtspējas ziņojumu, vēl ciešāk nostiprinot apņemšanos ievērot klimatneitralitātes mērķus un ar savu darbību radīt iespējami mazāku ietekmi uz vidi. Līdzīgi kā pirmajā ceturksnī turpinājām izjust karadarbības Ukrainā ietekmi uz bankas darbību un atbalstījām savus klientus, lai sarežģītā ģeopolitiskā un ekonomiskā situācija iespējami mazāk iespaidotu mūsu klientu biznesu. Uzņēmējdarbības vide jau iepriekš izjutusi lielus izaicinājumus, tomēr, neskatoties uz inflācijas pieaugumu un elektroenerģijas cenu kāpumu, aptuveni ceturtā daļa mazo un vidējo uzņēmumu šogad plāno paplašināt savu biznesu. Bankas otrā ceturkšņa rezultāti liecina, ka uzņēmumi arvien turpināja izmantot finansējuma iespējas savai attīstībai," stāsta "Luminor" vadītāja Latvijā Kerli Vares.
"Vienlaikus Latvijā šī gada otrajā ceturksnī pieauga aktīvo klientu skaits. Turpinām novērot arvien lielāku klientu interesi par digitāliem pakalpojumiem, īpaši norēķiniem ar digitālajiem makiem "Google Pay" un "Apple Pay". Neskatoties uz globālajiem izaicinājumiem, mājokļu kreditēšanā saglabājās augsta iedzīvotāju interese, un "Luminor" izsniegto kredītu apjoms Latvijā šī gada otrajā ceturksnī saglabājās līdzvērtīgā līmenī kā pērn. Raugoties tuvākā nākotnē, nevaram droši paredzēt, kāda būs ekonomiskās situācijas attīstība, bet atbalstīsim klientus viņu lēmumos," viņa piebilst.
"Luminor" darbību gada otrajā ceturksnī turpināja ietekmēt kara Ukrainā ģeopolitiskās un ekonomiskās sekas. Banka aktīvi strādāja, lai saviem klientiem Baltijas valstīs – privātpersonām un uzņēmumiem – nodrošinātu apkalpošanas nepārtrauktību, kā arī atbalstīja savus darbiniekus un viņu ģimenes locekļus. Tā apstiprināja, ka banka nav tiešā veidā saistīta ar Krievijas, Baltkrievijas vai Ukrainas uzņēmumiem.
Neskatoties uz izaicinošajiem apstākļiem, banka palielinājusi izsniegto kredītu apjomu. Banka arī publicēja savu pirmo ilgtspējas ziņojumu un vides, sociālās atbildības un pārvaldības mērķus, apņemoties līdz 2050. gadam sasniegt siltumnīcefekta gāzu emisiju nulles līmeni. 1. jūlijā banka pabeidza Baltijā vadošā e-komercijas maksājumu pakalpojumu sniedzēja "Maksekeskus" iegādes darījumu.
"Neskatoties uz izaicinājumiem, kas sagaida nākotnē, Baltijas reģiona ekonomiskās izaugsmes perspektīvas ir spēcīgas. Arī "Luminor" pašreizējā pozīcija, attīstības ceļš un nākotnes ambīcijas ir skaidras. Šajā nenoteiktības laikā darīsim visu, lai atbalstītu klientus. Ceru, ka "Luminor" vēl efektīvāk paplašinās savu darbības jomu, piesaistot vēl vairāk privātpersonu un uzņēmumu vietējos tirgos," pauž "Luminor" bankas valdes priekšsēdētājs Peters Boseks.