"Swedbank" aicina cilvēkus būt modriem, jo aktivizējušies krāpnieki, kas atraduši jaunu veidu, kā iegūt klientu datus. Pēdējā laikā krāpnieki cenšas izmantot viltus loterijas, kurās ļaudis aicināti ievadīt savus datus. Izmantojot sociālos tīklus, krāpnieki vilto bankas identitāti, lai ievilinātu potenciālos upurus lamatās ar loteriju vai investīciju piedāvājumiem.
"Loterijas shēma strādā tā, ka klients, kurš piesakās loterijai, ievada savus datus – parasti vārdu un uzvārdu un telefona numuru. Krāpnieki pēc tam izmanto šos datus, lai sazinātos ar potenciālo upuri un izliktos par bankas vai drošības iestāžu darbinieku, kurš apvārdo klientu par it kā notikušu ļaundarību. Šīs sarunas laikā krāpnieki cenšas iegūt klienta uzticību un izvilināt internetbankas pieejas datus. Tāpēc atkal un atkal atgādinām gan saviem, gan citu banku klientiem – nekādā gadījumā neizpaudiet internetbankas lietotājvārdu un pieejas kodus nevienam, kurš to prasa. Pat, ja kāds izliekas par bankas vai Valsts policijas darbinieku, pārtrauciet sarunu un paši sazinieties ar savu banku", iesaka "Swedbank" Klientu servisa vadītājs Vadims Frolovs.
Iepriekš krāpnieki centās izmantot zagtus datus un tad sazināties ar nelegālās datu bāzēs esošajiem cilvēkiem, bet pēdējā laika tendences liecina, ka krāpnieki datus par saviem upuriem iegūst, jo paši upuri tos ievada, ticot, ka piedalās, piemēram, loterijā. Tāpat vēl joprojām daļa klientu uzķeras uz viltus investīciju piedāvājumiem, kur tiek solīta galvu reibinoša peļņa.