Akcijas plašākai sabiedrībai ir labāk zināmas, taču obligācijas, kas nu atgriežas modē, pēdējā laikā piedāvā pat labāku atdevi. Par to, kam iegādāties obligācijas un kāda ir paša investīciju stratēģija, raidījumā "Nākotnes kapitāls" stāsta "Eleving Group" finanšu direktors Māris Kreics, kurš saka, ka ar ienākumiem no obligācijām nosedz citus maksājumus.
“Nākotnes kapitālā” viesojās “Eleving Group” finanšu direktors Māris Kreics. Viņa pārstāvētais uzņēmums kopumā nesen ir emitējis obligācijas par 205 miljoniem eiro. “Mums pieredze obligāciju tirgū ir ļoti liela un ļoti sena,” saka Kreics, norādot, ka pirmo reizi obligācijas emitētas 2014. gadā. “Mēs esam emitējuši un atmaksājuši vairāk nekā trīssimt miljonus vērtas obligācijas,” saka Kreics.
Minētās obligācijas emitētas trīs daļās – daļa Baltijā, daļa citviet Eiropā. Tām kuponu likme bija 11%, kas bija 30 miljonu apjomā, 9,5% bija 150 miljonu apjomā, un 25 miljoniem likme bija 12% + 6 mēnešu “Euribor”. “Šobrīd šī obligācija dod atdevi vairāk nekā 14%,” norāda Kreics, skaidrojot, ka seko līdzi arī tam, kādas ir cenas otrreizējā tirgū, jo uzņēmums ir “uz palikšanu” Eiropas kapitāla tirgos. Tiek rūpīgi sekots līdzi tam, ko investori domā.
Tomēr raidījuma vadītājs Vilūns atgādina, ka ar obligācijām ir viena problēma – tās netiek pārdotas mazās daļās un parasti viena aizdevuma cena ir tūkstoš vai desmit tūkstoši eiro. Attiecīgi mazam investoram var nākties pakrāt savu naudu, lai varētu iesaistīties šajā tirgū. “Mūsu obligācijām nominālvērtība ir tūkstoš eiro,” saka Kreics, norādot gan, ka tās, kas tika emitētas Frankfurtē, sākumā tika piedāvātas tikai profesionālajiem investoriem par simt tūkstošiem gabalā.
“Pamatā iegāde notiek, rakstot ziņojumu jūsu bankai,” saka Kreics, skaidrojot, ka obligācijas ir mazliet sarežģītāk iegādāties nekā akcijas. Tāpēc arī obligāciju emitentiem ir nepieciešams strādāt, lai potenciālie investori zinātu, ka iespējams tās iegādāties.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv