telefons plecu sāpes stīvums sprands
Foto: Shutterstock

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), pamatojoties ar negodīgas komercprakses aizlieguma likumu (NKAL), piemērojis 150 000 eiro sodu SIA "SMS Solutions" par negodīgas komercprakses īstenošanu, liecina PTAC publiskotā informācija.

Kompānijas komercprakse tiek īstenota, reklamējot, piedāvājot un pārdodot paaugstinātas maksas satura un maksas abonēšanas pakalpojumus, kas ir pieejami tādās vietnēs kā, piemēram, " https://lv.appliplay.com", " http://www.lv.playbox.fun/", " https://flirtavieta.com", " https://lv.gamistream.com/", " http://mobiefun.com/lv/wclive", "totomobi.com".

Kā liecina PTAC informācija, sūdzības no patērētājiem par uzņēmuma īstenoto komercpraksi PTAC sāka saņemt 2022. gada janvārī. Kopumā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 17. aprīlim PTAC ir saņēmis 38 patērētāju sūdzības. Vienlaikus saistībā ar nepasūtītu pakalpojumu abonēšanu PTAC iepriekš minētajā laika posmā sniedzis 159 konsultācijas.

No patērētāju sūdzībām izriet, ka patērētāji nav vēlējušies uzņēmuma pakalpojumu pasūtīt un izmantot, nav devuši nepārprotamu piekrišanu pakalpojumu pieslēgšanai, nav zinājuši, kurā brīdī, kādā veidā un kāds pakalpojums ir pieslēgts.

Minētajos apstākļos patērētājiem nav nodrošināta iespēja skaidri apzināties faktu, ka pakalpojums ir pasūtīts, un līdz ar to ir ierobežota vai praktiski netiek veikta šādu apmaksāto pakalpojumu izmantošana, tādējādi radot patērētājiem zaudējumus.

Saskaņā ar patērētāju sniegto informāciju patērētāji par "SMS solutions" pakalpojuma pieslēgšanu un apmaksu ir uzzinājuši no mobilo operatoru rēķiniem un operatoru sniegtās informācijas, patērētājiem iebilstot pret šiem maksājumiem vai mēģinot noskaidrot apstākļus, kuri saistīti ar šādu maksājumu rašanos.

PTAC norāda, ka patērētāji ir ziņojuši, ka nedz pirms abonēšanas līguma noslēgšanas, ne vēlāk nav informēti par paaugstinātas maksas satura pakalpojumu un tā noteikumiem, kā arī daļā gadījumu patērētāji norāda, ka uzņēmumam "SMS solutions" vai tā sadarbības partneriem pašrocīgi un apzināti nav devuši savu tālruņa numuru, uz kuru veikt saziņu par pakalpojuma abonēšanu, kā arī to, ka nav sūtījuši PIN kodus, kas nepieciešami pakalpojuma līguma noslēgšanai un ka nav saņēmuši pakalpojuma pieslēgšanai paredzētās īsziņas.

Ņemot vērā iepriekš minēto PTAC noteicis pienākumu "SMS solutions" nekavējoties izbeigt negodīgas komercprakses īstenošanu, kurā patērētājiem tiek pieprasīta maksa par nepasūtītiem pakalpojumiem, kā arī pakalpojumu reklamēšanai, līguma noslēgšanai un apmaksai tiek izmantoti negodīgi komerciālie un tehnoloģiskie risinājumi, kuri liedz vai mazina patērētāju iespējas apzināties pakalpojumu reklāmas un līguma noslēgšanas faktu sekas.

Tāpat nepieciešams izbeigt komercpraksi, kurā netiek nodrošināta patērētāju tiesībām un interesēm atbilstoša un efektīva sūdzību risināšana, kā arī patērētājiem tiek noklusēta un pastāvīgā informācijas nesējā netiek izsniegta normatīvajos aktos un līgumā paredzētā pirmslīguma informācija un distances līguma noteikumi, tostarp informācija par pakalpojumu aprakstu, raksturojumu, pakalpojumu abonēšanas nosacījumiem, atteikuma tiesībām, strīdu risināšanu ar patērētājiem un saziņas līdzekļiem, ko patērētāji var izmantot, lai ātri un efektīvi sazinātos saistībā ar pakalpojumu līgumiem.

PTAC lēmums paredz "SMS solutions" aizliegt paredzamu negodīgu komercpraksi. Tāpat piemērota soda nauda 150 000 eiro apmērā.

Lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā līdz šā gada 9.jūlijam.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "SMS Solutions" 2022.gadā strādāja ar 10,531 miljona eiro apgrozījumu, kas ir 2,6 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa 2022.gadā pieauga 3,3 reizes un bija 333 935 eiro.

"SMS Solutions" reģistrēts 2016.gadā, un kompānijas pamatkapitāls ir 250 000 eiro. Uzņēmums vienādās daļās pieder Konstantīnam Ozerovam un Jevgeņijam Kulakovam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!