"Facebook" izveidotājs Marks Zakerbergs, prezentējot kompānijas ceturkšņa rādītājus, apgalvojis, ka jauno tehnoloģiju izmantošana, lai personalizētu "Facebook" un citu platformu ieteikumus lietotājiem, "jau atmaksājas".
Lai gan pērnais gads un šī gada sākums sociālo mediju milzim "Meta" bija visai slikts, kā raksta "The Financial Times", kompānija, attīstot mākslīgā intelekta (MI) risinājumus, ir spējusi uzrādīt labus apgrozījuma rezultātus.
- Vairāk par kompānijas drūmo periodu, kas daudziem lika domā, ka uzņēmums drīz vien bankrotēs, lasi šeit: No tirgus līdera par rūpju bērnu: 'Facebook' un 'Instagram' uzņēmuma nedienas
Kompānijas ieņēmumi 2023. gada 2. ceturksnī bija 32 miljardi ASV dolāru, kas ir pieaugums par 11% pret pērno gadu. Tas, kā raksta "The Financial Times", ir zīme, ka digitālās reklāmas lejupslīde, kas pēdējos 18 mēnešus ir ietekmējusi "Meta" izaugsmi, sāk mazināties.
Uzņēmums ziņoja par 7,79 miljardu ASV dolāru peļņu aizvadītajā ceturksnī, kas ir par 16% vairāk nekā nekā 2022. gada otrajā ceturksnī.
"Meta" akciju vērtība pieauga pēc tam, kad tā izziņoja ieņēmumu pieaugumu. Rezultāti tika paziņoti, kad ASV biržas jau bija slēgtas, bet tirdzniecības, kas notiek pirms biržu atvēršanas, dati rāda, ka uzņēmuma akciju vērtība pieaugusi par 7-8%.
Kopumā gada laikā uzņēmuma akciju vērtība augusi par vairāk nekā 138%.
Pēdējos gados "Meta" pieredzēja stagnācijas periodu, kas nāca līdz ar makroekonomiskajām problēmām un investoru bažām par Zakerberga izsapņoto virtuālo realitāti "Metaversu", kas šķietami nedz lietotājus, nedz tehnoloģiju izstrādātājus nav aizrāvusi.
Zakerbergs pēdējos mēnešos ir veicies ievērojamu restrukturizāciju kompānijā, ieskaitot vadības struktūras samazināšanu. Kopā atlaisti apmēram 20 tūkstoši cilvēku.
"Ir ļoti labi redzēt, kā sāk atmaksāties lēmumi un investīcijas, ko mēs veicām," viņš sacīja uzmundrinošā zvanā investoriem un analītiķiem.
Viņš sacīja, ka investīcijas mākslīgajā intelektā, lai uzlabotu lietotāju plūsmas personalizāciju un ieteikumu sistēmas, "skaidri atmaksājas". "Meta" tagad izstrādā MI risinājumus, ko pārdot citiem uzņēmumiem. Tāpat tie uzlabos reklāmu efektivitāti.