Lai gan digitālo bilžu un video NFT tirgus vismaz daļēji ir pieklusis, tas nebūt nav tik slikti, jo paver durvis nākamajai, nu jau lietderīgākai NFT paaudzei – sertifikātiem, kas apliecina luksusa preču īstumu, un veidiem, kā pārdot un aizdot zīmolus. Par to un digitālo ieguldījumu nākotni "Delfi" raidījumā "Nākotnes kapitāls" stāstīja uzņēmēja un lektore Janīna Vinklere.

2021. gadā, kad lielākā daļa pasaules vēl bažījās par Covid-19 un digitālo pakalpojumu un preču tirgus sita augstu vilni, neticamu uzvaras gājienu pieredzēja kriptovalūtu tehnoloģiju iespējotais NFT (non-fungible tokens jeb neaizstājamo blokķēžu žetonu) tirgus. Tolaik tas pamatā izpaudās kā blokķēdē reģistrētu attēlu tirdzniecība.

Uguni tirgum piešķīla digitālais mākslinieks Beeple, kura darbs tika pārdots par 69 miljoniem ASV dolāru. Tas radīja plašu interesi, tapa tūkstošiem projektu, un sarosījās spekulanti, kas, redzot iespēju nopelnīt, radīja augsta pieprasījuma tirgu.

Taču, pandēmijai beidzoties, cilvēkiem izkāpjot no digitālās pasaules un kriptovalūtām strauji zaudējot vērtību, arī digitālo attēlu tirgus sāka zaudēt savu pievilcību. Nesen tika ziņots, ka pat 95% no visiem NFT ir kļuvuši bezvērtīgi.

Taču viss nav tik dramatiski, kā varētu likties, lektore un uzņēmuma “Vividly space” līdzdibinātāja Janīna Vinklere “Nākotnes kapitālā” skaidroja – lai gan daļa projektu, kas tapa vien tādēļ, lai nopelnītu uz spekulāciju vilni, ir pamirusi, pati sistēma attīstās un sāk pieņemt jaunas formas, kas potenciāli ir lietderīgas gan investoriem, gan uzņēmumiem.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!