Birkenstock
Foto: AFP/Scanpix/LETA
Vācijas apavu zīmola "Birkenstock" akcijas trešdien pirmo reizi sāks tirgot Ņujorkas biržā par cenu 46 ASV dolāri (43,5 eiro) par akciju, informēja kompānija.

Uzņēmuma akcijas cena ir pa vidu sākotnēji noteiktajai cenai 44-49 dolāru apmērā.

"Birkenstock" ar akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) Ņujorkas biržā piesaistījis finansējumu gandrīz 1,5 miljardu dolāru apmērā, pārdodot 32,3 miljonus akciju.

Ar luksusa preču konglomerātu "LVHM" un tā īpašnieku miljardieri Bernāru Arno saistītais uzņēmums "L Catterton" arī pēc IPO saglabās kontroli "Birkenstock".

"Birkenstock" zīmols dibināts 1774. gadā, kad kurpnieks Johanness Birkenštoks sāka veidot "kurpnieku dinastiju".

Uzņēmuma ražotās sandales ar korķa zoli savulaik kļuva par hipiju tēla sastāvdaļu, bet laika gaitā tā ražotie apavi kļuva par modes aksesuāru, ko veicināja sadarbība ar tādiem zīmoliem kā "Dior" un "Manolo Blahnik".

Šovasar "Birkenstock" popularitātes pieaugumu veicināja Holivudas filma "Barbie" ("Bārbija"), kurā galvenā aktrise Margo Robija valkāja rozā "Birkenstock" apavus.

2021. gadā privātais investīciju uzņēmums "L Catterton" un Arno fonds iegādājās "Birkenstock" vairākuma akcijas. Analītiķi lēš, ka šī darījuma summa bija aptuveni četri miljardi eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!