Pirms pāris gadiem kādā intervijā Īlons Masks pasmējās par jautājumu, vai ķīniešu elektroauto ražotājs BYD, tolaik vēl pilnīgi nezināms Rietumos, varētu apsteigt "Teslu". Nu Maskam smiekli vairs nenāk – lēto bateriju ražotājs izaudzis par pūķi, kas aprij "Teslas" tirgus daļu. Analītiķi gan norāda, ka pastāv vairāki "bet".
"Vai esat redzējusi, kā izskatās viņu mašīna?" smejoties par jautājumu, vai BYD apdraud "Teslas" pozīcijas, 2011. gadā Īlons Masks "Bloomberg" žurnālistei atbildēja ar pretjautājumu.
"Jūs viņus neredzat kā konkurentus?" jautāja žurnāliste.
"Nē," smejoties atbildēja Masks.
"Kāpēc?"
"Es nedomāju, ka viņiem ir izcils produkts, tas nav pārāk pievilcīgs, tehnoloģija nav pārāk laba," atbildēja Masks, kura uzņēmums tolaik vēl pats nenesa peļņu.
Tomēr aizvadītie divpadsmit gadi BYD ir bijuši veiksmīgi. Uzņēmums, kurā savulaik ieguldīja arī leģendārais investors Vorens Bafets, gadu mijā apsteidza "Teslu" pēc pārdoto auto skaita. Tādējādi tā produkts kļuvis par populārāko elektroauto pasaulē. Uzņēmuma dibinātāja bagātība šobrīd tiek lēsta tuvu 19 miljardiem ASV dolāru.
No baterijām uz auto
BYD īpašnieks Vans Dzjifu ir 1966. gadā zemnieku ģimenē dzimis uzņēmējs, kurš savu karjeru sāka kā ķīmiķis metalurģijas uzņēmumā. Dzjifu teicis, ka viņš pievērsies uzņēmējdarbībai, jo trūka valsts finansējuma pētniecībai.
1995. gadā viņš izveidoja "BYD Company", kas mūsdienās ir starp lielākajiem mobilo iekārtu akumulatoru ražotājiem pasaulē. BYD nosaukums, kā ir teicis pats uzņēmējs, neko nenozīmē. Tie bijuši trīs nejauši burti. Tagad gan viņš joko, ka to var tulkot kā "bring you dollars" (nes jums naudu – no angļu val.).
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv