FLIRT
Foto: Publicitātes foto
Igaunijas elektrovilcienu uzņēmums "Elektriraudtee" pirmo Šveices kompānijas "Stadler" pasažieru vilcienu "Stadler Flirt" saņems šogad.

Oficiāli pirmais vilciens "Elektriraudtee" jāsaņem līdz šā gada novembrim.

Pēc pirmā "Stadler Flirt" saņemšanas tas sešus mēnešus tiks izmantots testa režīmā, savukārt līdz 2013.gada novembrim tam jāuzsāk pasažieru pārvadājumi ikdienā.

Savukārt visi elektriskie pasažieru vilcieni, ko "Stadler" piegādā Igaunijai, regulārus pārvadājumus sāks līdz 2014.gada beigām.

"Elektriraudtee" no "Stadler" iegādāsies 18 elektrovilcienus par aptuveni 80 miljoniem eiro (56,2 miljoniem latu). 85% no šīs summas sedz Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.

"Elektriraudtee" un "Stadler" vienošanās paredz, ka Igaunija iegādāsies arī 20 dīzeļvilcienus.

"Elektriraudtee" nodrošina elektrovilcienu satiksmi Tallinā un tās apkaimē.

Kā ziņots, Latvijā jauno vilcienu iepirkums saskāries ar dažādām problēmām. Vērienīgais vilcienu iepirkums no Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) joprojām nav saņēmis valdības akceptu.

Administratīvajā rajona tiesā pretēji iepriekš plānotajam rīt, 11.janvārī, nebūs pieejams lēmums par to, vai pēc "Stadler" lūguma pagaidām apturams Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmums atļaut 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu.

Kā informēja tiesas priekšsēdētājas palīdze Inese Deme, lēmums nebūs pieejams, jo saslimusi viena no trim tiesnesēm, kas pērnā gada nogalē skatīja "Stadler" sūdzības lietu - Laura Konošonoka. Lēmuma pieejamības datums tiks noteikts pēc tiesneses izveseļošanās.

IUB labvēlīgs spriedums šajā lietā ir viens no valdības izvirzītiem nosacījumiem tālākai virzībai jauno vilcienu iepirkumā.

2011.gada 6.decembra valdības sēdes protokols liecina, ka Ministru kabinets neiebilst pret līguma slēgšanu ar CAF par jauno vilcienu iepirkumu, ja tiek izpildīti astoņi nosacījumi.

Viens no nosacījumiem ir - Administratīvajai rajona tiesai jānoraida "Stadler" iesniegto lūgumu piemērot pagaidu noregulējumu un apturēt IUB pieņemto lēmumu atļaut slēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju vai AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdei jāgūst pārliecība, ka tad, ja līgums ar konkursa uzvarētāju tiek slēgts līdz galīgā lēmuma pieņemšanai par "Stadler" iesniegto lūgumu piemērot pagaidu noregulējumu, ir izslēgtas negatīvas juridiskas vai finansiālas sekas valsts interesēm.

Pārējie septiņi nosacījumi ir: PV valdei sarunās ar konkursa uzvarētāju jāpārliecinās par ritošā sastāva uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksu pamatotību un valsts interesēm atbilstošu efektivitāti, nepalielinot izmaksas valsts budžetā dotācijām pasažieru pārvadājumiem; PV valdei jānodrošina visu ar iepirkumu saistīto procedūru atbilstība Eiropas Savienības un Latvijas tiesību aktiem un konkursa nolikumam, kā arī jānodrošina valsts interesēm maksimāli atbilstoša līguma sagatavošana.

Ceturtais nosacījums - PV valdei jānodrošina konkursa uzvarētāja piedāvājuma atbilstība konkursa nolikumā ietvertajai tehniskajai specifikācijai, kā arī pasažieru pārvadājumu drošības standartiem un vispārīgo prasību vagoniem standartiem, tai skaitā personām ar īpašām vajadzībām nepieciešamo aprīkojumu; piektais nosacījums - PV valdei jāpanāk rakstisks juridiski saistošs apliecinājums jebkādā juridiskā formā no konkursa uzvarētāja par noteikta apjoma ritošā sastāva ražošanas nodrošināšanu Latvijā.

Tāpat noteikts, ka PV valdei jānodrošina Eiropas Komisijas noteikto prasību izpildi; jāgūst dokumentāli pierādījumi par to, ka Eiropas Komisija ir noraidījusi vai atstājusi bez tālākas virzības "Stadler" sūdzību.

Astotais nosacījums - PV jāiesniedz Satiksmes ministrijai pietiekami pierādījumi par 6.decembra valdības sēdes protokollēmumā doto uzdevumu izpildi, un Ministru kabinetam, atkārtoti izskatot jautājumu, jāgūst pārliecība par to izpildi.

Kā ziņots, IUB pērn oktobra nogalē atļāva PV slēgt līgumu ar CAF par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.

PV konkursā par jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu par uzvarētāju atzina Spānijas kompāniju, kas ieguva tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu. Šo PV lēmumu IUB apstrīdēja "Stadler", kas 17.novembrī iesniedza arī sūdzību tiesā par IUB lēmuma pamatotību.

PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

CAF un "Stadler" mērojās spēkiem arī citu valstu vilcienu iepirkumos, tostarp Igaunijā. Kaimiņvalstī par labāku tika atzīts "Stadler" piedāvājums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!