Ceturtdien Igaunijas pasažieru pārvadātājs "Elektriraudtee" prezentēja pirmos divus saņemtos jaunās paaudzes elektriskos uz dīzeļvilcienus. Prezentācija notika "Elektriraudtee" depo Tallinā, informē "Stadler" pārstāvji.
"Delfi" jau vēstīja, ka pirmo jauno vilcienu Igaunija saņēma 18. novembrī. Saņemtais vilciens sastāv no četriem vagoniem un nonāca "Elektriraudtee" depo, kur vilcienu piegādātāja Šveices kompānijas "Stadler" speciālisti gatavos jauno vilcienu izmēģinājuma braucieniem. Plānots, ka pirmos pasažierus jaunais vilciens uzņems 2013.gada jūnijā.
"Elektriraudtee" plāno no "Stadler Bussnang AG" pirkt vairākus elektrovilcienus - sešus sastāvus ar četriem vagoniem un 12 sastāvus ar trim vagoniem. Vēl "Elektriraudtee" vairākus vilcienu sastāvus no "Stadler Bussnang AG" plāno nomāt. 85% elektrovilcienu iegādes izmaksu segs Eiropas Savienības (ES) fondu nauda, ziņoja "Delfi.ee".
Arī Latvija ar ES fondu finansējumu grasījās iepirkt 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus, taču "Pasažieru vilcienam" ar vilcienu iegādes konkursā uzvarējušo Spānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) neizdevās vienoties par grozījumiem aprīlī parakstītajā līgumā. Tas līdz ar to šoruden nestājās spēkā, iecerētais vilcienu iepirkums netiks īstenots un tam paredzētos Kohēzijas fonda līdzekļus 100 miljonu latu apmērā plānots novirzīt citiem mērķiem.
"Pasažieru vilciena" un arī Satiksmes ministrijas vadība gan iepriekš pieļāva iespēju tomēr pirkt jaunus vilcienus, bet mazākā daudzumā nekā bija plānots ES Kohēzijas fonda projektā. "Vilcienus varētu iegādāties ne ES atbalstītā projektā, bet komerciāli un ne tik daudz vilcienus un neizmantot ES līdzekļus," iepriekš teica satiksmes ministrs Aivis Ronis, akcentējot, ka vēlētos, lai jauni vilcieni Latvijā būtu pēc iespējas ātrāk.