Rail Baltica Express Train vilciens - 13
Foto: LETA

Igaunijas ekonomikas un komunikāciju ministrs Juhans Parts atvainojies par Lietuvas valdības nosaukšanu par muļķiem saistībā ar vilcināšanos projekta "Rail Baltica II" īstenošanā, kas Lietuvā izsaucis asu valstsvīru un sabiedrības reakciju, kā arī veicinājis diskusijas par šī projekta ekonomisko izdevīgumu.

Lietuvas transporta un komunikāciju ministrs Rimants Sinkjavičus informējis, ka runājis ar Partu, kurš skaidrojis, ka nevēlējies kolēģus aizvainot, bet aizvainojošie apgalvojumi viņam izlauzušies neviļus. Lietuvas kolēģis atvainošanos pieņēmis, vēsta "Delfi.lt".

"Es domāju, ka projekta īstenošana ir daudz svarīgāka. Mūsu saruna ļauj cerēt, ka mūsu kopīgie mērķi tiks sasniegti," sacījis Sinkevičs.

Tomēr arvien skaļāk izskan viedokļi par to, ka projekts Lietuvai nemaz nav izdevīgs. Lietuvas bankas priekšsēdētāja vietnieks Raimonds Kodis izteicies, ka "Rail Baltica" projekts ir ekonomiski bezjēdzīgs, ziņo "Delfi.lt". Viņaprāt, labumu tas dos vien tiem, kas iegādājušies zemi tur, kurs paredzēta jauno sliežu būvniecība, un cer to dārgi pārdot.

"Delfi" jau vēstīja, ka Lietuvas valdība oficiālā paziņojumā izteica neizpratni par Parta publiskajiem izteikumiem – viņš intervijā "Wall Street Journal" vairākus kolēģus nosaucis par aunapierēm. Komentējot žurnālam Lietuvas uzstājīgo vēlmi panākt "Rail Baltica" Viļņas atzara izveidi, Parts, kurš ir dedzīgs projekta aizstāvis, norādījis, ka savulaik pati Lietuvas valdība iestājusies par to, lai jaunā dzelzceļa līnija ietu caur Kauņu, nevis caur Viļņu. "Lietuviešu valdībā ir muļķi. Kad atnāca jaunā vara, viņi pakļāvās "Lietuvas dzelzceļa" ietekmei. Lietuviešu valdība velk laiku," izteicies Parts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!