Tallinas lidosta
Foto: DELFI
Lidostās "iestrēgušiem" lidmašīnu pasažieriem vai pasažieriem, kuru lidojumi kavējas vai ir atcelti, turpmāk būs daudz vieglāk saņemt kompensācijas, savukārt lidsabiedrībām būs skaidrāki noteikumi par to, kā apstrādāt pasažieru sūdzības, saskaņā ar tiesību aktiem, ko Eiropas Parlaments (EP) pirmajā lasījumā atbalstīja trešdien.

Pārstrādātie noteikumi prasa lidsabiedrībām nodrošināt īpašu darbinieku katrā lidostā, lai informētu pasažierus par viņu tiesībām un sūdzību iesniegšanas kārtību, pieejamo palīdzību, kompensācijām un veiktu maršrutu pārplānošanu. Pasažieri šim darbiniekam arī tieši varētu iesniegt sūdzības, cita starpā - par pazudušu vai bojātu bagāžu.

"Lidmašīnu pasažieru tiesības ir jautājums, kas attiecas uz teju ikvienu ES iedzīvotāju. Bieži vien tas ir stāsts par Dāvidu un Goliātu — tikai 2% pasažieru prasības pēc kompensācijas tiek apmierinātas. Es uzskatu, ka šodien pieņemtie noteikumi ir vienlīdz taisnīgi kā pret pasažieriem, tā pret aviokompānijām. Mēs uzlabojām pasažieru aizsardzību, vienlaikus ņemot vērā arī vajadzību saglabāt šīs nozares uzņēmējiem vajadzīgo elastīgumu", norādīja par noteikumu izstrādi atbildīgais deputāts Džordžs Bahs no Luksembrgas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!