Baltijas mediju tirgū visjūtamākā lielo mediju koncernu konsolidācija ir TV nozarē - trešā daļa no 15 populārākajiem TV kanāliem pieder divām kompānijām. Skatītāko kanālu vidū savu vietu gan ir izcīnījuši arī sabiedriskie mediji, liecina "Re:Baltica" kopā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas Mediju centru veiktā Baltijas mediju finanšu un auditorijas analīze.
Trešā daļa no 15 populārākajiem TV kanāliem Baltijā ir krievu valodā raidošie "Baltijas Mediju alianses" (BMA) kanāli, bet vēl viena trešdaļa pieder Zviedrijas koncernam "Modern Times Group" (MTG).
Ar dažādām sekmēm, bet savu vietu ir izcīnījuši arī Baltijas valstu sabiedriskie mediji. Lietuvā un Latvijā sabiedriskās televīzijas programmas ir trešās skatītākās, Igaunijā sabiedriskais kanāls "ETV" ir iekarojis otro pozīciju.
Ja Latvijā TV topu līderu tirgū bez jau pieminētajiem tirgus līderiem citu spēlētāju nav, tad kaimiņos par savu vietu skatītāju TV ekrānos cīnās arī vietējo uzņēmumu piedāvājums - Lietuvā pirmo un ceturto populārāko kanālu kontrolē uzņēmums "MG Baltic", bet Igaunijā līderis ir mediju grupai "Eesti Meedia" piederošais "Kanal 2".
Lielākoties TV kanālu īpašnieki pēdējos gados atkal strādā ar peļņu, taču ir arī izņēmumi. Latvijā TV kanāls LNT pērn strādājis ar 2,7 miljonu eiro zaudējumiem. Savukārt Igaunijā ar zaudējumiem pērn strādāja gan skatītākais "Kanal 2" (1,26 miljoni eiro zaudējumi), gan trešais skatītākais kanāls TV3 (1,19 miljoni eiro zaudējumi). Abiem igauņu TV kanālu īpašniekiem zaudējumi bijuši arī 2012.gadā.
Nākotnē TV tirgū, visticamāk, nopietnas pārmaiņas nesīs arvien augošā interneta loma. Jau patlaban Igaunijā portāls "reporter.ee" izmanto kanāla "Kanal 2" saturu, bet MTG grupa attīsta "tv3play" portālus, kur iespējams skatīties kanālu saturu. Savu lomu TV tirgus dalīšanā un, iespējams, arī patērētāju paradumu veidošanā varētu spēlēt fakts, ka interneta portāli "Delfi" plāno koncentrēties uz "Delfi TV" videosatura attīstīšanu, secina pētījuma autori.
Baltijas mediju finanšu un auditorijas analīzi par laika posmu no 2008. līdz 2014.gadam veidojis nodibinājums Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica" kopā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas Mediju centru. Pētījuma autori ir Rudīte Spakovska, Sanita Jemberga, Aija Krūtaine un Inga Spriņģe.
Zviedrijas mediju koncerns MTG pagājušajā gadā strādāja ar 14,129 miljardu kronu (1,55 miljardu eiro) apgrozījumu, kas ir par aptuveni 6% vairāk nekā 2012.gadā, liecina uzņēmuma 2013.gada darbības pārskats. MTG tīrā peļņa pērn palielinājās līdz 1,168 miljardiem kronu (128,5 miljoniem eiro), salīdzinot ar 1,594 miljardiem kronu 2012.gadā.
MTG Latvijā darbojas kopš 1998.gada un pārstāv televīzijas kanālus TV3, LNT, TV5, 3+, TV6 un ''Kanālu 2'', radio "Star FM" un video portālu "TVPlay".
SIA "Baltijas Mediju alianse" ir Baltijas valstīs lielākais krievvalodīgo plašsaziņas līdzekļu koncerns. Tās meitasuzņēmumi ir SIA "Pirmais Baltijas kanāls", SIA "Baltijas Mediju reklāma", SIA "TEM LV", SIA "Pirmais Baltijas Muzikālais kanāls", SIA "Ren TV Baltic", SIA "Izdevniecības nams "Print media"", SIA "Portal.lv" un "BMA Estonia" OU.
"Baltijas Mediju alianse" reģistrēta 2007.gadā. Tās pamatkapitāls ir 3 579 523 eiro (2 515 700 latu). Valdes priekšsēdētājs ir Oļegs Solodovs, valdes loceklis - Aleksejs Pļasunovs, liecina "Firmas.lv" informācija.
"Baltijas Mediju alianse" pērn strādājusi ar 15 510 227 eiro apgrozījumu un nopelnījusi 85 560 eiro.