Viena no pasaules ietekmīgākajām tehnoloģiju kompānijām "Apple Inc." uz laiku iesaldējusi tās produktu tirdzniecību internetā, ko skaidro ar "ekstrēmajām" rubļa svārstībām, atsaucoties uz kompānijas pārstāvju teikto, raksta "Bloomberg".
"Apple" ir pirmā plaši pazīstamā kompānija, kas tādējādi netieši norādījusi uz rubļa svārstību negatīvo ietekmi uz starptautisko tirdzniecību ar Krieviju.
"iPhone" un "iPad" ražotājs pārtrauca produktu tirdzniecību savos interneta veikalos pēc tam, kad otrdien rubļa vērtība samazinājās par 19%. Krievijas centrālajai bankai tā krišanu neizdevās apstādināt pat ar procentu likmju palielināšanu, un uz brīdi par vienu dolāru varēja iegādāties vairāk nekā 80 rubļus.
"Kamēr mēs pārskatām cenu politiku, mūsu interneta veikals ir nepieejams," skaidro kompānijas pārstāvis Alans Helijs, "atvainojamies pircējiem par radītajām problēmām."
Problēmas Krievijā investoriem daudzviet pasaulē liek pārdomāt savas investīcijas arī citos attīstības tirgos, jo tiek pieļauts, ka rubļa svārstības un naftas cenas pazemināšanās norāda uz visas globālās ekonomikas "bremzēšanu".
"Viss, ko jūs nopelnāt rubļos, no Krievijas atgriežas dolāros un eiro, kas ir izmainīti par ļoti neiepriecinošu kursu. Tas daudziem tehnoloģiju tirgotājiem norāda, ka ir pēdējais brīdis atkāpties no Krievijas tirgus līdzīgi kā to izdarīja "Apple"," norāda Kembridžas finanšu analītiķis Endrjū Bārtels.
Vēl pavisam nesen "Apple" stratēģija bija pavisam citāda - rublim zaudējot vērtību, kompānija palielināja produktu cenas, piemēram, "iPhone 6" cenu Krievijā paceļot par 25%. Līdz šim tieši interneta veikals ir galvenais kompānijas saskarsmes punkts ar tās klientiem, jo, lai gan valstī tai ir vairāki sadarbības partneru tīkli, Krievijā nav neviena paša kompānijas oficiālā veikala.
Kopumā Krievijas tirgus daļa "Apple" produkcijai tomēr vērtējama kā neliela, pērn Krievijā pārdodot aptuveni 1,57 miljonus telefonu, bet šogad apjomam pieaugot līdz 1,9 miljoniem.